Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

Arhiepiscopia Iaşilor

Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

    • Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani
      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

    • Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani
      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

    • Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani
      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

    • Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani
      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

      Conferinţă catehetică la Protopopiatul Botoşani

În cadrul Serilor catehetice “Părintele Cleopa Ilie”, la Protopopiatul Botoşani, a avut loc pe 12 aprilie 2016, conferinţa cu tema „A doua venire a Domnului”.

Tema a fost prezentată de către pr. Mihail Ulman de la Parohia „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” din Botoşani, de pr. Ciprian Acatrinei de la Parohia “Sfântul Gheorghe” - Bâznoasa, de pr. Ioan Gafencu de la Parohia “Sfinţii Arhangheli” - Băluşeni, şi de pr. Ilie Breşug de la Parohia “Sfântul Nicolae” - Cerneşti. În Simbolul Credinţei mărturisim că Iisus Hristos iarăşi va veni pe pământ “să judece viii şi morţii”. Venirea aceasta se deosebeşte de prima, atât prin caracterul cât şi prin scopul ei. Prima dată Domnul a venit pe pământ umilit, a doua oară va veni cu preamărire. Prima dată a fost judecat de oameni, a doua oară va judeca El pe oameni. Dacă în Vechiul Testament avem puţine mărturii despre a doua venire a Domnului, în Noul Testament ni se vorbeşte în repetate rânduri. Mântuitorul spune că Fiul Omului va veni “pe norii cerului cu putere şi cu mărire multă” (Matei 24, 30), iar la Înălţarea Domnlui la cer, îngerii spun Sfinţilor Apostoli: “Acest Iisus, Care S-a înălţat de la voi la cer, astfel va şi veni precum L-aţi văzut ducându-Se la cer” (Fapte 1, 11). “Timpul acestei veniri nu este cunoscut decât de Dumnezeu. Ea se va întâmpla pe neaşteptate: “Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl” (Matei 24, 36). Mântuitorul însă, deşi nu a precizat timpul venirii Sale, totuşi nu ne-a lăsat fără să ne dea nişte indicaţii generale în această privinţă. El spune că revenirea Sa va fi precedată de anumite semne, din împlinirea cărora vom putea înţelege că ea nu este departe. Aceste semne vor fi următoarele: predicarea Evangheliei la toate popoarele, ivirea de prooroci mincinoşi şi căderea multora de la credinţă şi înmulţirea fărădelegilor între oameni, venirea lui Antihrist, convertirea întregului popor evreu la creştinism, venirea lui Enoh şi Ilie, apariţia lui Antihrist, apostazia unora de la creştinism, persecuţii, războaie, foamete, ciumă, cutremure de pământ, semne mari pe cer, îngâmfarea, neascultarea de părinţi, ipocrizia, ura, desfrâul şi iubirea tuturor lucrurilor diavoleşti, arătarea pe cer a semnului Fiului Omului”, a relatat pr. Petru Fercal, misionar protopopesc.

Scopul judecăţii obşteşti

La a doua venire, Domnul va judeca viii şi morţii, adică pe toţi oamenii care au trăit pe pământ, de la începutul lumii şi până la a doua Sa venire. De aceea, judecata aceasta se va numi universală. A doua venire a Domnului şi judecata universală se vor întâmpla în una şi aceeaşi zi la un foarte scurt interval una de alta. Judecata din urmă va fi: universală, solemnă, publică, dreaptă, definitivă, supremă şi înfricoşătoare. “Scopul judecăţii obşteşti e să se constate cum a întrebuinţat fiecare om darurile primite de la Dumnezeu, cum a trăit şi s-a comportat faţă de Dumnezeu. Locul judecăţii obşteşti va fi pământul. Se pare că va fi în părţile Ierusalimului. După profetul Ioil (4, 2) va fi aproape de Valea Iosafat între Muntele Măslinilor şi Ierusalim. Profetul spune: “Aduna-voi toate popoarele şi le voi pogorî în Valea lui Iosafat şi mă voi judeca acolo cu ele”. Chiar numirea Iosafat înseamnă: judecata lui Dumnezeu. Odată cu judecata obştească lumea actuală va lua sfârşit şi va începe o lume nouă: “…ceruri noi şi pământ nou în care locuieşte dreptatea.” (II Petru 3,13). Aşadar sfârşitul nu este o distrugere totală a lumii, ci o transformare a ei şi a legilor naturii, o desăvârşire a ei. Lumea nouă va fi purificată şi reînnoită prin foc. În ea oamenii vor fi schimbaţi. Binele şi pacea vor domni “pentru că şi făptura însăşi se va izbăvi din robia stricăciunii, ca să fie părtaşă la libertatea măririi fiilor lui Dumnezeu” (Romani 8, 21); atunci cei drepţi vor străluci ca soarele în Împărăţia Tatălui lor (Matei 13, 43)”, a rezumat preotul Petru Fercal. La finalul conferinţei Grupul Coral „Apostolii” de la Parohia „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”, dirijat de studentul Gabriel Simionesei şi Grupul Coral al Parohiei „Sfântul Spiridon” - Botoşani, dirijat de studentul Alexandru Plian, au interpretat câteva cântări duhovniceşti.

Citește despre: