Dumnezeul creştinilor: Iubitorul libertăţii – dialog cu un fost musulman

Religia în lume

Dumnezeul creştinilor: Iubitorul libertăţii – dialog cu un fost musulman

    • Dumnezeul creştinilor: Iubitorul libertăţii – dialog cu un fost musulman
      Dumnezeul creştinilor: Iubitorul libertăţii – dialog cu un fost musulman

      Dumnezeul creştinilor: Iubitorul libertăţii – dialog cu un fost musulman

„Iisus nu impune nicio stăpânire sau dominaţie, aşteaptă ca eu să aleg. De aceea tânărul bogat din Evanghelie nu a putut să Îl urmeze. E libertatea de a-L iubi".

Acum câteva zile, site-ul Notre Dame de Kabylie a postat o înregistrare cu un fost musulman, Mohammed Christophe Bilek, care vorbeşte despre convertirea sa la creştinism.

 Bilek s-a născut în Algeria în 1950 şi a trăit în Franţa din 1961. El este autorul a două cărţi: Un algérien pas très catholique (Un algerian nu prea catolic) publicată de Editura Cerf (1999) şi Saint Augustin raconté à ma fille (Sfântul Augustin povestit pentru fetiţa mea) la Editura Qabel (2011).

În anii 90 a fondat un site web Notre Dame de Kabylie (în franceză), un site devotat evanghelizării între musulmani şi dialogului între creştini şi musulmani.

În înregistrare, Bilek arată riscul convertiţilor când sunt acuzaţi de apostazie, o crimă care se pedepseşte cu moartea. Totuşi el insist pe importanţa Botezului, întâlnirea cu Hristos şi afilierea la Biserica Lui. El critică atitudinea unor clerici creştini din ţările musulmane care refuză Botezul de frica urmărilor.

În locuri precum Maroc şi Algeria, preoţii sunt instruiţi să nu boteze musulmani, deoarece legile locale o interzic.

În Egipt, preoţii copţi refuză Botezul noilor convertiţi şi doar câţiva fac acest lucru în secret.

O altă temă dezvoltată de Bilek este aceea a înţelegerii lui Dumnezeu în cele două religii. El spune clar că Dumnezeul musulman nu este acelaşi cu Cel creştin, aşa cum propovăduiesc apostolii diluţiei dogmatice şi sincretismului religios. „Dacă Dumnezeul Coranului este acelaşi cu al creştinilor, atunci de ce eu, Mohammed, am devenit Christofor?” se întreabă el. „Trăind în islam, practicând precepte între oameni care sunt islamici (familia lui încă este), eu continui să fiu surprins de descoperirea Evangheliei”.

„Lumina care vine din Evanghelie sugerează o comparaţie. Totţi cei ce vorbesc despre Dumnezeu în islam trebuie să se refere la Coran. Dacă înlocuim cuvântul Dumnezeu cu lumină, vedem că lumina Coranului este lunară, iar a Evangheliei este solară” spune el.  

„Oriunde Dumnezeu este unul, Creatorul, orice nume i-am da, pot accepta. Însă atunci nu ar mai fi necesar să părăsesc islamul şi să devin creştin. Totuşi Iisus a venit să reveleze tuturor oamenilor că Dumnezeu este Tatăl tău, că Dumnezeu te iubeşte şi vrea să îţi dea viaţa Lui. Atunci accept oferta nu o dată ci de două ori. Ştiu că Coranul îmi oferă dacă merit un rai carnal şi materialist(Sura 38, 50-52) care îmi aminteşte de o vacanţă şi de un timp de leneveală sub soarele tropical, decât siguranţa să-L cunosc pe Dumnezeu”.

În ceea ce priveşte imaginea celor doi fondatori ai religiilor, Iisus şi Mohammed, acesta are un singur cuvânt: „În primul caz, Iisus spune: Eu sunt Păstorul cel Bun. Păstorul cel Bun îşi dă viaţa pentru oile Sale. Iar în al doilea, lui Mohammed îi este spus: O, Profetule, ţi-am încredinţat prin lege soţiile tale, cărora le-ai plătit zestrea, şi cele pe care dreapta ta le posedă(Sura 33, 50)”.

 „Să fim serioşi. Una este să spui este acelaşi Dumnezeu pentru toţi, şi alta să spui că El este interesat de mine, un vierme neînsemnat, până în asemenea grad, încât mă îndumnezeieşte prin Iisus. Această revelaţie a fost chemarea mea”.

Bilek vorbeşte şi despre libertatea creştină: „Hristos spune: Eşti gata să laşi toate şi să îmi urmezi? Când cineva realizează ce cere din iubire Iisus, vede cât de greu poate fi. Pentru noi, cei care venim din islam, acest lucru înseamnă să rupem legăturile cu familia, cu trecutul, cu comunitatea şi cu evidenţele noastre morale şi spirituale. Înseamnă să mori literal şi să îl urmezi pe Hristos”.

„Iisus nu impune nicio stăpânire sau dominaţie, aşteaptă ca eu să aleg. De aceea tânărul bogat din Evanghelie nu a putut să Îl urmeze. E libertatea de a-L iubi. Este o diferenţă importantă. Dumnezeu ne-a creeat liberi sau sclavi? Depinde de răspuns, Dumnezeu nu este acelaşi în cele două religii. Într-un caz risc pedeapsa rezervată apostaţilor şi necredincioşilor, în celălalt, sunt fiul risipitor aşteptat de Tatăl, care cheamă slujitorii imediat ce îl vede la orizont. Insist. Nu vorbesc despre Dumnezeul musulmanilor, ci de Dimnezeul Coranului. Musulmanii sunt fraţii mei, poate într-o zi, ei vor fi fraţii şi surorile mele în Hristos”.

Traducerea şi adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati

Sursa: http://www.catholic.org