Telefon cu buton de panică pentru nevăzători, în premieră naţională, la Mureş

Social

Telefon cu buton de panică pentru nevăzători, în premieră naţională, la Mureş

    • Telefon cu buton de panică pentru nevăzători, în premieră naţională, la Mureş
      Telefon cu buton de panică pentru nevăzători, în premieră naţională, la Mureş

      Telefon cu buton de panică pentru nevăzători, în premieră naţională, la Mureş

Miercuri, a fost lansat în premieră națională, de Asociația Nevăzătorilor din România filiala Mureș, Serviciul de Ambulanță Samaritanus și Asociația Samaritenilor din România un program de monitorizare medicală de urgență a nevăzătorilor prin buton de panică.

Miercuri, într-o conferință de presă, Varga Zsigmond, coordonatorul Serviciului de Ambulanță Samaritanus, a declarat că ideea demarării acestui program a venit din partea Asociației Nevăzătorilor filiala Mureș, care au propus monitorizarea unor membri care sunt bolnavi și nu au posibilitatea de a cere ajutor.

Tiberiu Oroian, președintele Asociației Nevăzătorilor Mureș, a precizat că ideea a fost lansată după ce s-a constatat că există foarte mulți nevăzători singuri, care se deplasează foarte greu, sunt în vârstă și sunt expuși diverselor pericole. "Am apelat la Samaritanus și nu numai că am găsit înțelegere, dar s-a demarat programul. Receptivitatea e mare, se poate interveni în tot județul. Acum sunt 30 de nevăzători în program", a precizat Oroian. Potrivit acestuia, butonul de panică poate fi acționat atât în casă, cât și în caz că utilizatorul se rătăcește sau este tâlhărit.

"Ne-am gândit la o soluție, am găsit-o. Au fost câțiva pași pe care a trebuit să îi parcurgem, suntem un serviciu privat și a trebuit să ne integrăm într-un sistem și trebuia să găsim o soluție pentru ca acești oameni să nu plătească pentru serviciile de urgență. De aceea directorul STS, generalul Marcel Opriș, care după prezentarea pe care am făcut-o acestui sistem de alertare a trimis o comisie, a văzut cu ce se confruntă nevăzătorii și a fost de acord să elaborăm împreună o metodologie de preluare a urgențelor comunicate de sistemul de alertare medicală din cadrul sistemului nostru. În cazul acesta utilizatorul de buton de panică, în momentul în care are o problemă de orice gen — de ordine publică sau medicală — poate să apese pe butonul de panică, care este pe un telefon mobil, ne alertează pe noi, și în funcție de competențe putem interveni noi, iar dacă ne depășesc competențele alertăm Sistemul 112", a spus Varga Zsigmond.

În urma deschiderii găsite la Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ambulanța Samaritanus figurează cu două numere la Dispeceratul Integrat 112, ceea ce înseamnă că toate apeluri preluate de la Samaritanus sunt considerate cazuri reale și se intervine în consecință, a mai precizat Varga.

Dispozitivul pus la dispoziția nevăzătorilor constă într-un telefon mobil cu buton de panică, care în momentul în care se lansează apelul, în sistem apare fișa medicală a apelantului, date despre bolile cronice de care suferă acesta, adresa, locația și medicația care nu se recomandă a fi aplicată.

"Sistemul a fost testat timp de 3 luni, pe 30 de utilizatori, iar în timpul testelor s-a salvat o viață, nu s-a abuzat de sistem. 30 de oameni au avut acest aparat și nimeni nu a abuzat de el. Există o relație foarte bună cu Serviciul 112, cu SMURD", a mai precizat Varga Zsigmond.