În 2015 este posibil să înceapă lucrările la tronsonul Ungheni-Iași-Târgu Neamț
Aflat la Iași duminică, cu ocazia manifestărilor organizate de municipalitate cu prilejul Zilei Naționale a României, Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, a anunțat într-o conferință de presă că lucrările la tronsonul Ungheni-Iași-Târgu Neamț, care face parte din autostrada ce va lega Moldova de Transilvania, ar putea începe în 2015.
"În această alocare financiară ne apucăm să facem Câmpia Turzii-Târgu Mureș, iar pe alocarea financiară următoare vom face de la Iași până în județul Neamț. O să vedem exact unde o să fie traseul, în zona Pașcani, urmând ca toată zona între Târgu Mureș — Bistra — Târgu Neamț să se refacă studiul de fezabilitate. Mie îmi este puțin mai dificil să vă dau în acest moment toate detaliile, pentru că din 30 aprilie autostrada a trecut la Ministerul Transporturilor. În perioada imediat următoare voi depune diligențele necesare pentru a o relua înapoi la noi la departament, pentru ca astfel să facem ceea ce trebuie. Pe tronsonul de la Târgu Mureș lucrările vor începe în 2014. Depinde cum se termină licitațiile și contestațiile. Sper să înceapă până în mai. Pe tronsonul Ungheni — Iași — Neamț, în 2014 se reactualizează licitațiile și probabil lucrări vor începe la începutul anului 2015", a spus ministrul delegat.
Dan Șova a mai precizat că, cel mai probabil, lucrările la tronsonul de autostradă Ungheni-Iași-județul Neamț vor fi terminate la finalul anului 2016 sau jumătatea lui 2017, în timp ce lucrările la tronsonul Câmpia Turzii-Ocna-Târgu Mureș, în 2015.
Autostrada Bacău-Brașov-București va lega Moldova de sudul României iar lucrările pe tronsonul Bacău — Brașov urmează a fi încredințate, la jumătatea lui 2015, după ce în 2014 se vor face studii de fezabilitate, termenul limită de finalizare fiind anul 2017.
"În legătură cu zona Moldovei, mai ales că au fost o serie de îngrijorări în zonă și cu Iașiul, și legarea de restul țării, viziunea este mai largă și integrată. Se urmărește unirea Moldovei cu Transilvania, pe aliniamentul Iași-Târgu Mureș, și se urmărește și unirea Moldovei cu centrul țării, prin Iași-Bacău-București, ca să se poate ajunge la Marea Neagră. Avem în vedere și un drum important, care nu e terminat dar care ține de zona Moldovei, Focșani-Odjula. Este o abordare în care Moldova va avea în anii următori ceea ce îi lipsește în ziua de azi. Este evident că marile investiții s-au făcut pe zona Transilvaniei, ele se vor finaliza odată cu închiderea lucrărilor Coridorului IV până la Sibiu și după aceea la Brașov în 2015, respectiv 2016, și atunci normal e ca toate investițiile să se mute pe zona Moldovei și a Țării Românești și lucrurile vor decurge normal", a menționat Dan Șova.