ADHD, un diagnostic eronat în cazul şcolarilor mici
Potrivit unei cercetări realizate în SUA, mulţi copii de vârstă şcolară ar putea fi diagnosticaţi în mod eronat cu sindromul ADHD (deficit de atenţie/tulburare hiperkinetică), comportamentul lor explicându-se, în realitate, prin faptul că sunt mai mici ca vârstă şi, deci, mai puţin maturizaţi decât colegii lor de clasă.
Potrivit unei cercetări realizate în SUA, mulţi copii de vârstă şcolară ar putea fi diagnosticaţi în mod eronat cu sindromul ADHD (deficit de atenţie/tulburare hiperkinetică), comportamentul lor explicându-se, în realitate, prin faptul că sunt mai mici ca vârstă şi, deci, mai puţin maturizaţi decât colegii lor de clasă. „Studiul nostru sugerează că elevii mai mici, mai puţin maturi, sunt greşit diagnosticaţi şi trataţi. Este important să nu îi expunem pe copii unor potenţiale efecte negative ale diagnosticării nenecesare şi folosirii de medicamente“, a explicat Richard Morrow, conducătorul studiului. Cercetătorii au analizat un grup de 937.943 de copii, care aveau vârsta între 6 şi 12 ani în momentul includerii în studiu, desfăşurat pe o perioadă de 11 ani.