Australia interzice practic, printr-o noua lege, predarea creaționismului chiar și în Școlile Creștine
Aceasta este problema pe care și-o pune autorul unui articol apărut in ediția de astăzi, 5 martie 2010, a Life News, menționând ca, în Australia de Sud, Comisia de Înregistrare a Școlilor Non-guvernamentale a publicat o nouă politică în educație, prin care se impune predarea ”științei ca disciplină empirică, concentrându-se pe anchete, ipoteze , investigare, experimentare, observații și analiza evidențelor”.
În același nou regulament, precizează Thaddeus M. Baklinski, autorul amintit mai sus, se specifică: nu este acceptată în școlile non-guvernamentale predarea bazată pe expuneri ori reflecții sau interpretări literare ale textelor religioase sau creaționiste.
Această politică interzice, de fapt în mod eficient, predarea creaționismului în Școlile creștine din statul Australia de Sud.
Cu toate acestea, Sydney Morning Herald citează declarația unui purtător de cuvânt al Comisiei, care afirmă că de fapt nu ar exista nicio interdicție privind predarea creaționismul. “El poate fi predat în studiile religioase”, a spus purtătorul de cuvânt.
Totusi, Ștefan O'Doherty, directorul executiv al Școlii creștine din Australia, a spus că el consideră că intenția politica din Australia de Sud a fost de a interzice predarea perspectivei biblice față de natura întregului univers. De fapt este singurul lucru scos în evidență, a mai spus el.
“Luate mot-a-mot” a zis acesta, “înseamnă însă că nu se mai poate menționa Biblia în clasele de știință”.
Administratorii școlilor creștine, precizează Baklinski în articol, sunt totuși îngrijorați de faptul că decizia Australiei de Sud de a opri predarea creaționismului, ca parte a lecțiilor științifice, se va precipita prin acțiuni similare în toată regiunea.
O'Doherty a avertizat, în plus, că această politică stabilește un precedent care ar putea fi importat chiar și de alte state, inclusiv de New South Wales, unde problema a mai făcut obiectul unor dezbateri intense, cu 2 ani în urmă.
Acesta nu este totuși începutul acțiunii. Anul trecut, Consiliul NSW Board of Studies specifica într-o altă rezoluție, că predarea științei care nu se face pe baze “științifice sau pe dovezi” nu va fi considerată drept curs în cadrul programei cerute pentru diplomele de absolvire din nivelele superioare: Certificat școlar sau Certificat de Studii Superioare.