Clasa pregătitoare, la grădiniţă sau la şcoală?
Reprezentanţii învăţătorilor din întreaga ţară l-au informat pe ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, că aceştia susţin clasa pregătitoare în învăţământul primar, în ciuda unor aspecte negative semnalate mai ales în legătură cu lipsa materialelor didactice. Ministrul Educaţiei, prezent la o conferinţă naţională pe această temă, a dat asigurări că miercuri se va lua o decizie definitivă, subliniind că „se va merge înainte“, soluţia urmând a fi una „echilibrată“.
Miercuri va exista o poziţie oficială a Guvernului, dar şi a Ministerului Educaţiei Naţionale privind clasa pregătitoare, dacă aceasta va rămâne în învăţământul primar sau va fi cuprinsă la grădiniţă, a anunţat ministrul Educaţiei Remus Pricopie. „Soluţia pe care am discutat-o cu premierul, cu inspectorii şcolari, cu cei din minister, cu domnul Vasile Molan, cu Ministerul Dezvoltării, cu reprezentanţii administraţiei publice va fi o soluţie, după părerea mea, echilibrată, în care nu se va întoarce căruţa în mijlocul drumului, se va merge înainte, dar în acelaşi timp se va încerca acomodarea diferitelor puncte de vedere în condiţiile în care va exista o unitate din punctul de vedere al curriculumului“, a afirmat Pricopie.
Pe parcursul dezbaterilor de la conferinţa naţională pe această temă, desfăşurată la Slobozia, cadrele didactice au susţinut, în majoritate, ca grupa pregătitoare să rămână în învăţământul primar. Totodată, reprezentanţii asociaţiilor învăţătorilor din mai multe judeţe i-au prezentat ministrului câteva dintre problemele întâmpinate cu clasa pregătitoare, printre care baza materială insuficientă, lipsa manualelor, a calificativelor, necesitatea deblocării posturilor, întârzierile în formarea profesională şi multe altele. Ei au cerut de asemenea ca finanţarea „per capita“ să fie desfiinţată, considerându-se că este în detrimentul calităţii în învăţământ. Cu toate acestea, ei consideră, în ceea ce priveşte clasa pregătitoare, că aceasta are un rol benefic în formarea copilului, existând mai multe „puncte tari“ decât „puncte slabe“.
Ministrul Remus Pricopie a mai precizat că începând din anul 2000 abandonul şcolar în România a crescut atât de mult, încât, fiind „campioni în Europa la acest capitol“, au pornit discuţiile despre clasa pregătitoare şi despre formarea copiilor cât mai devreme.
În ceea ce priveşte măsurile care vor fi luate în perioada următoare cu privire la clasa pregătitoare şi problemele cu care se confruntă cadrele didactice, ministrul a spus că acestea „nu se pot aplica peste noapte“, însă „există bani puşi deoparte pentru mobilier, pentru dotarea claselor pregătitoare, iar în bugetul care intră acum în Parlament sunt în jur de 15 milioane de lei pentru dotări“.