Copiii sunt din ce în ce mai dezinteresați de jucării

Social

Copiii sunt din ce în ce mai dezinteresați de jucării

Începând de la 8-9 ani, cei mici își îndreaptă atenția către produsele „high-tech” în detrimentul jucăriilor tradiționale. Comercianții sunt îngrijorați de declinul vânzărilor de jucării, acum când începe cursa cumpărăturilor de Crăciun.

În acest an, tolba lui Moș Crăciun va fi plină de tablete, smartphone-uri și alte gadget-uri. Copii încep să nu mai fie atrași de jocurile tradiționale începând în schimb de pe la vârsta de 8 sau 9 ani să fie încântați de produsele high-tech folosite în mod normal de adulți. Producătorii vorbesc despre un fenomen numit: „comprimarea vârstei”: „Copiii se maturizează mai repede” constată Eric Rossi, director general la Vivid Europe, într-un interviu acordat publicației Le Monde. Motivul: „evoluția tehnologiei, expunerea continuă la mijloace media precum televizorul, internetul sau telefonul mobil”. Dintr-o dată, copiii devin consumatori ai pieței gadget-urilor începând cu vârsta de 9 ani, adică cu doi ani mai devreme decât acum douăzeci de ani.

O tabletă sub bradul de Crăciun

Potrivit unor statistici recente, vânzările de jucării au scăzut față de cele de anul trecut cu 12% în octombrie, și cu 11% în noiembrie 2012. Producătorii tind să se adapteze acestei revoluții tehnologice, prin producerea de jucării mai sofisticate sau propunându-le copiilor jocuri high-tech special concepute pentru ei. Oare bugetele părinților vor putea ține pasul?

Traducere și adaptare:
Sursa: