„Copilul meu şi inteligenţa spirituală“

Educaţie

„Copilul meu şi inteligenţa spirituală“

    • „Copilul meu şi inteligenţa spirituală“
      „Copilul meu şi inteligenţa spirituală“

      „Copilul meu şi inteligenţa spirituală“

În cadrul celei de a treia ediţii a conferinţelor „Ai copil. Învaţă să fii părinte“ organizată de Fundaţia „Varlaam Mitropolitul“ şi Asociaţia Părinţilor Isteţi, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Radio Itsy Bitsy FM, în Aula Magna „Mihai Eminescu“ a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi a avut loc miercuri seară întâlnirea cu diac. asist. univ. dr. Sorin Adrian Mihalache, care a vorbit despre „Copilul meu şi inteligenţa spirituală“.

Aula Magna „Mihai Eminescu“ a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi a fost miercuri, 22 mai 2012, gazda celei de a doua întâlniri organizate în cadrul celei de a treia ediţii a seriei de conferinţe „Ai copil. Învaţă să fii părinte“. Invitatul serii de dialog a fost diac. asist. univ. dr. Sorin Adrian Mihalache, cadru didactic la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Staniloae“ din Iaşi şi secretar general al Centrului de Cercetare Interdisciplinară în Religie, Filosofie şi Ştiinţă al Universităţii „Al. I. Cuza“ din Iaşi, care le-a vorbit părinţilor şi tinerilor prezenţi despre „Copilul meu şi inteligenţa artificială“. Conferinţa a fost deschisă de Petru Dumitriu, director administrativ al Grădiniţei „Buna Vestire“ din Iaşi, care a făcut o scurtă introducere a temei propuse şi a prezentat invitatul.

În cadrul conferinţei , diac. asist. univ. dr. Sorin Adrian Mihalache a vorbit despre dezvoltarea inteligenţei la copii şi adulţi din perspectivă psihologică, dar mai ales din punct de vedere teologic şi al inteligenţei spirituale. „Inteligenţa spirituală poate fi dezvoltată, întrucât creierul se poate transforma prin atenţie voluntară, prin repetiţie şi prin ritmicitate. Iar dacă se schimbă creierul, se schimbă şi inima, după cum mărturiseşte teologia creştină, care afirmă că nu se întâmplă nimic în sufletul omului fără ca acest lucru să nu aibă repercusiuni în trup şi nu se întâmplă nimic în trup fără ca acest lucru să aibă repercusiuni în suflet. Oamenii care participă intens la o experinţă religioasă au o stare de tonus crescută din punct de vedere neuronal, iar acest lucru duce la sănătatea funcţiei cognitive până la adânci bătrâneţi. Ceea ce trebuie să ştim este însă că nici o experienţă mistică individuală nu poate să bată experienţa religioasă cognitivă la indicii de sănătate ai minţii. Experienţa rugăciunii colective este mult mai productivă din punct de vedere terapeutic decât orice experienţă mistică particulară. Tragem concluzia de aici că oamenii sunt făcuţi să se roage împreună, iar starea de meditaţie pasageră şi individuală este doar o pregătire în vederea întâlnirii cu ceilalţi“, a spus diac. asist. univ. dr. Sorin Adrian Mihalache. În continuare, invitatul a vorbit despre deosebirea dintre inteligenţa spirituală şi alte tipuri de inteligenţă, despre deosebirea dintre  inteligenţa spirituală şi trăirea religioasă şi despre cum poate fi dezvoltată inteligenţa spirituală la copii. „Copiii pot foarte mult să deprindă această stare a sensibilităţii religioase din experienţa de viaţă a credinţei cu părinţii, din experienţa liturgică, din experienţele spirituale unde participă mai mulţi. Participarea mai multora la experienţa religioasă realizează un fel de albie emoţională în care copilul se varsă foarte uşor. Experienţa de viaţă a rugăciunii în comun sau experienţa colectivă a spiritualităţii este ca un fel de împachetare cu stimuli spirituali la toate ferestrele, aşa încât toate conţinuturile te trimit în acelaşi loc“, a subliniat în încheiere invitatul conferinţei.

Tot în cadrul evenimentului „Ai copil. Învaţă să fii părinte“ a avut loc ieri conferinţa „Cum îmi construiesc o strategie pentru educaţia copilului meu?“, invitat fiind Diana Teodorescu, psihoterapeut specializat in psihoterapia copilului şi parenting. (T. Rusu)