Direcţii de acţiune în educaţie

Educaţie

Direcţii de acţiune în educaţie

    • Direcţii de acţiune în educaţie
      Direcţii de acţiune în educaţie

      Direcţii de acţiune în educaţie

Printre obiectivele noului Guvern în domeniul educaţiei se numără aplicarea etapizată a prevederilor noii Legi a Educaţiei Naţionale, modernizarea curriculară prin centrarea curriculumului pe 8 domenii de competenţe cheie, promovarea educaţiei timpurii şi susţinerea procesului de generalizare a programului „Şcoala de după şcoală“.

În domeniul educaţiei, Guvernul desemnat doreşte continuarea procesului de aplicare a legislaţiei recent adoptate, corelarea specializărilor obţinute în sistemul educaţional cu cerinţele pieţei muncii şi continuarea proiectelor de investiţii în unităţile de învăţământ, în vederea modernizării şi dotării acestora.

Alte obiective ale ministerului ce ar putea fi condus de ministrul desemnat Cătălin Baba sunt aplicarea etapizată a prevederilor noii Legi a Educaţiei Naţionale, modernizarea curriculară prin centrarea curriculumului pe 8 domenii de competenţe cheie, promovarea educaţiei timpurii prin susţinerea autorităţilor locale în efortul de a oferi servicii educaţionale prin intermediul creşelor şi susţinerea procesului de generalizarea a programului „Şcoala de după şcoală“.

Se va avea în vedere creşterea performanţei, sporirea accesului la o educaţie de calitate, asigurarea calităţii şi stimularea excelenţei în învăţământul superior de stat şi privat şi în cercetare.

În textul programului de guvernare, la capitolul „Cercetarea ştiinţifică, dezvoltarea şi inovarea“, se intenţionează continuarea procesului de evaluare şi clasificare validată internaţional a instituţiilor de cercetare-dezvoltare pentru reducerea fragmentării şi pentru stimularea modernizării practicilor manageriale în sistemul naţional de cercetare-dezvoltare.

De asemenea, programul de guvernare mai prevede lansarea unui program de vouchere de inovare („innovouchers“) pentru stimularea colaborării între întreprinderi mici şi mijlocii şi unităţi de cercetare, dar şi elaborarea şi lansarea unui program de susţinere a acceleratoarelor de transfer tehnologic, orientat către firmele nou-înfiinţate, inovatoare în faza timpurie („seed phase“), prin intermediul unei scheme de ajutor de stat de minimis.

O serie de măsuri vor fi luate şi în vederea asigurării dreptului la învăţătură în limba maternă la toate nivelurile.

Profilul ministrului desemnat, Cătălin Baba

Cătălin Ovidiu Baba s-a născut la 22 septembrie 1967, la Cluj-Napoca, şi a urmat cursurile Facultăţii de Medicină Veterinară din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agricole (1989-1995) şi cursurile Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Administrative din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca (1993-1997). În septembrie 2002 a obţinut titlul de doctor în ştiinţe la Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative (Universitatea „Babeş-Bolyai“, Cluj-Napoca). A efectuat stagii de pregătire în Belgia şi SUA, iar în 2004 a devenit decan al Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“.

În perioada decembrie 1997-decembrie 2000 a deţinut funcţia de consilier al ministrului Educaţiei Naţionale, a fost şef al Cancelariei prim-ministrului (februarie-aprilie 2009), secretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei.