Educatorii cu dublă specializare pot preda la clasa pregătitoare
Noul plan de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar ieşean prevede înfiinţarea unui număr de aproape 300 de clase pregătitoare la nivelul judeţului, şcolarii acestor clase urmând să fie îndrumaţi de la catedră de învăţători sau educatori cu dublă specializare.
Planul de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar a fost trasat în urma analizelor făcute de inspectorii şcolari împreună cu directorii şcolilor din judeţul Iaşi, una dintre cele mai mari controverse, introducerea clasei pregătitoare în învăţământul primar, fiind într-o mare măsură clarificată. Astfel, potrivit conducerii ISJ Iaşi, în anul şcolar 2012-2013 vor fi înfiinţate 290 de clase pregătitoare, 357 de clase I şi un număr de 308 clase de a IX-a.
Potrivit inspectorului şcolar general, prof. Liliana Romaniuc, planul de şcolarizare a fost structurat în acord cu directorii şi ţinând seama de planul local şi regional de dezvoltare. „În urma analizelor făcute în colaborare cu directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar, am structurat noul plan de şcolarizare astfel încât să ţină seama şi de planul local şi regional de dezvoltare. Am constatat că peste 40% dintre elevii ieşeni preferă să urmeze un liceu cu profil teoretic“, a spus, într-o conferinţă de presă, inspectorul şcolar general, care a adăugat că instituţia pe care o conduce militează pentru unităţile administrativ-teritoriale care să cuprindă grădiniţa, şcoala primară, gimnazială şi liceul, cu scopul de a reduce cât mai mult cheltuielile.
În ceea ce priveşte înfiinţarea claselor pregătitoare în învăţământul primar, şefa ISJ Iaşi a precizat că acestea vor funcţiona în clădirile şcolilor, iar la catedră vor preda învăţători, dar şi educatori cu dublă specializare.
„Toţi copiii care, până la 1 septembrie, au împlinit 6 ani intră obligatoriu în clasa pregătitoare. Cei care au deja aproape 7 ani vor intra în clasa I. În judeţul Iaşi nu există probleme din perspectiva funcţionării claselor în clădirile şcolilor, existând mobilier adecvat“, a mai precizat prof. Liliana Romaniuc.