„Luna pădurii“ la Palatul Copiilor din Iaşi : Elevii învaţă să protejeze natura

Educaţie

„Luna pădurii“ la Palatul Copiilor din Iaşi : Elevii învaţă să protejeze natura

În luna aprilie, la Palatul Copiilor din Iaşi s-a derulat concursul naţional "Luna Pădurii", structurat pe patru secţiuni, respectiv desene, colaje, machete şi proiecte, la care au participat 250 de preşcolari şi elevi din 18 judeţe ale ţării. "Vrem să atragem atenţia elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice asupra modalităţilor în care poate fi îmbunătăţită starea zonelor împădurite, care acoperă 31% din suprafaţa uscată a Pământului", a spus doamna Mimi Lefter, unul dintre profesorii care s-au implicat activ în derularea proiectului.

În fiecare an, începând cu 2005, Palatul Copiilor din Iaşi organizează concursul naţional "Luna Pădurii", un proiect ecologist menit să atragă atenţia asupra importanţei pe care o au pădurile atât în dezvoltarea socioeconomică, cât şi în durabilitatea mediului, atenuarea schimbărilor climatice, reducerea riscurilor de dezastre naturale sau menţinerea resurselor de apă. "Vrem să atragem atenţia elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice asupra modalităţilor în care poate fi îmbunătăţită starea zonelor împădurite care acoperă 31% din suprafaţa uscată a Pământului. Palatul Copiilor derulează acest proiect începând cu anul 2005, numărul participanţilor din întreaga ţară crescând în fiecare an", a spus doamna Mimi Lefter, unul dintre profesorii care s-au implicat activ în derularea proiectului.

Potrivit organizatorilor, respectiv profesorii Ioana Fulga, Irinel Mihaela Papuc şi Mimi Lefter, atât în ediţia din acest an, cât şi în cele precedente, elevii au conştientizat problemele cu care se confruntă mediul înconjurător, respectiv factorii distructivi ai acestuia, şi-au însuşit normele de protecţie şi de menţinere a integrităţii pădurii, fiindu-le inoculate atât un comportament responsabil faţă de pădure, cât şi dorinţa unei munci în echipă. "Anul acesta au participat la competiţie 256 de preşcolari şi elevi cu înclinaţii diverse, spre artă, poezie şi activităţi practice, concursul derulându-se în mai multe etape", ne-a explicat doamna prof. Mimi Lefter.

Astfel, competiţia a fost structurată pe patru secţiuni: desene, colaje, machete şi proiecte, în funcţie de categoria de vârstă, respectiv preşcolari, clasele I-IV, clasele V-VIII, clasele IX-XII din 18 judeţe ale ţării.

La ultima etapă a concursului, care a avut loc în perioada 29 aprilie-1 mai, în urma selecţiilor anterioare au fost invitate 15 echipaje finaliste totalizând 67 de participanţi - elevi, însoţiţi de profesorii îndrumători.

Potrivit organizatorilor, manifestarea a debutat cu un tur al oraşului, care a inclus vizitarea principalelor obiective culturale şi naturale (Grădina Botanică Iaşi, Grădina Copou, Pepiniera sivică, Catedrala mitropolitană, Mănăstirile "Trei Ierarhi", Golia, Hadâmbu, Galata etc.), a doua zi concurenţii prezentându-şi lucrările şi proiectele derulate în şcoli pe tematica concursului, "dovedind o mare implicare în rezolvarea problemelor de mediu şi atingerea obiectivelor propuse".

Printre câştigătorii desemnaţi s-au numărat şi elevi ieşeni de la Palatul Copiilor, Şcoala "Otilia Cazimir" din Iaşi, SAM Gropniţa sau Colegiul Tehnic "Gh. Asachi".