"Poziţia copilului", la Festivalul de Film de la Stockholm

Social

"Poziţia copilului", la Festivalul de Film de la Stockholm

    • "Poziţia copilului", la Festivalul de Film de la Stockholm
      "Poziţia copilului", la Festivalul de Film de la Stockholm

      "Poziţia copilului", la Festivalul de Film de la Stockholm

În regia lui Călin Peter Netzer, lungmetrajul "Poziţia copilului", câştigătorul trofeului Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin în 2013, a fost selecţionat la Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm, în secţiunea Open Zone.

Pelicula va concura în secţiunea Open Zone a Festivalului de la Stockholm (6 - 17 noiembrie), pentru premiul FIPRESCI, cu filme precum "Adèle: Capitolele 1 şi 2/ La vie d'Adèle", câştigătorul premiului Palme d'Or la Cannes 2013, regizat de Abdellatif Kechiche, "Gerontophilia", de Bruce LaBruce, "Gloria", regizat de Sebastián Lelio, "Only Lovers Left Alive", de Jim Jarmusch, "Philomena", în regia lui Stephen Frears, şi "Tom At The Farm", de Xavier Dolan, cnform site-ului screendaily.com.

Aflat la cea de-a 24-a ediție, Festivalul Internaţional de Film de la Stockholm include peste 180 de filme din 50 de ţări. În competiţia oficială a evenimentului au fost selecţionate filme precum "12 Years a Slave", de Steve McQueen, şi "Heli", câştigătorul premiului pentru cel mai bun regizor la Festivalul de la Cannes 2013.

Lungmetrajul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat premiul pentru cel mai bun film la Festivalul Internaţional al Filmului Francofon de la Namur (27 septembrie - 4 octombrie), în timp ce Luminiţa Gheorghiu a primit trofeul pentru cea mai bună actriţă.

Totodată, pelicula a fost desemnată să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria "cel mai bun film străin".

"Poziţia copilului", cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele "Maria" (2003) şi "Medalia de onoare" (2010).

Filmul vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora. Pelicula este, totodată, o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.