Premii pentru activităţile din săptămâna „Şcoala altfel“

Educaţie

Premii pentru activităţile din săptămâna „Şcoala altfel“

    • Premii pentru activităţile din săptămâna „Şcoala altfel“
      Premii pentru activităţile din săptămâna „Şcoala altfel“

      Premii pentru activităţile din săptămâna „Şcoala altfel“

Cele mai bune zece activităţi derulate în cadrul săptămânii „Şcoala altfel“ vor fi premiate de Ministerul Educaţiei, a anunţat secretarul de stat Oana Badea. Şcolile vor intra în competiţie cu o activitate din toate cele pe care le-au propus copiilor, „un sistem încrucişat de evaluare“ urmând să desemneze cele mai bune proiecte.

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) va premia cele mai bune zece activităţi derulate în cadrul săptămânii „Şcoala altfel“, program ce se derulează în această săptămână în toate unităţile de învăţământ din ţară. Potrivit secretarului de stat pentru învăţământul preuniversitar, Oana Badea, şcolile au fost informate încă de vineri cu privire la această competiţie naţională, denumită în esenţă „O activitate de succes în «Şcoala altfel»“, domeniile care vor fi luate în analiză fiind cultural-artistic, tehnico-ştiinţific, sportiv, cetăţenie democratică şi responsabilitate socială, educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, educaţie ecologică şi protecţia mediului, abilităţi de viaţă şi consiliere şi orientare. „Sperăm ca această activitate, de fapt, să ne ofere un prim set de zece activităţi cu exemple de bună practică pentru anul şcolar următor, când săptămâna «Şcoala altfel» cu siguranţă va face parte din structura anului şcolar“, a subliniat secretarul de stat din MECTS.

Oana Badea a mai spus că toate cele zece unităţi de învăţământ care vor fi premiate vor primi aceeaşi sumă de bani. „Va fi o sumă cu care unitatea de învăţământ îşi poate atinge un obiectiv. Nu este nici enormă, dar nu este nici nesemnificativă“, a adăugat secretarul de stat, care nu a vrut să dezvăluie la cât se ridică această sumă.

Badea a explicat că şcolile vor intra în competiţie cu o activitate din toate cele pe care le-au propus copiilor, aceea care li s-a părut cea mai bună. Aceasta a subliniat „că există şi criterii care te fac să fii competitiv, pentru a obţine o calificare în primele zece activităţi de succes în această săptămână «Şcoala altfel»“.

„Există o fişă pe care o vor completa, fişa relevă foarte clar că există criterii care ne dau nouă atât dimensiunea iniţială, aceea de propunere a unei activităţi, dar şi dimensiunea efectivă în timpul derulării activităţii - numărul de participanţi, felul în care s-a creat impactul asupra comunităţii şcolare, asupra comunităţii din care face parte şcoala etc. Este un sistem încrucişat de evaluare“, a declarat oficialul.

Oana Badea a spus că 60% din punctaj va fi realizat în baza unor evaluări la nivelul comisiilor din cadrul MECTS, după care va exista o perioadă în care se vor putea vota activităţile. „Restul de 40% din punctaj va fi rezultatul acestor voturi“, a precizat secretarul de stat din MECTS.

Obiectivul principal al proiectului „Şcoala altfel“ constă în implicarea elevilor şi a profesorilor în activităţi de educaţie non-formală, care să pună în valoare talentele, preocupările extraşcolare şi competenţele elevilor, în domenii cât mai diverse şi interesante.