Religia și dezvoltarea media sunt strâns înrudite

Religia în lume

Religia și dezvoltarea media sunt strâns înrudite

Religia și mass media sunt din ce în ce mai legate, datorită naturii schimbătoare a unei lumi integrate și globalizate, susțin mai mulți experți care și-au prezentat viziunile și cercetările la o Conferință internațională despre comunicarea religioasă – scrie Chris Herlinger.
Religia și media “sunt integrate reciproc, pentru că amândouă sunt o parte a culturii, o parte a materiei vieții de zi cu zi” a spus Stewart Hoover, cercetător al relației dintre religie și media la Universitatea din Colorado, în timpul Congresului Comunicării Religioase, desfășurat între 7 și 10 aprilie în Chicago.
“Una dintre rațiunile prezenței religiei în societate este mass media” a adăugat Hoover, spunând că oamenii trăiesc într-o lume unde lucrurile sunt “fluide” și “interactive”.
Totuși într-o lume digitală, instituțiile religioase nu devin doar “mediatizate” după expresia lui Hoover, ci și experimentează provocarea lipsei de autoritate, rezultat al unei “piețe a simbolurilor – marketplace of symbols” hrănite de media. Profesorul a adăugat că nu trăim “un declin al religiilor, ci al autorității instituționale”. Totuși autoritatea poate fi construită prin mass media, spune cercetătorul Nabil Echchaibi de la Universitatea Colorado.