Religia și dezvoltarea media sunt strâns înrudite
Religia și mass media sunt din ce în ce mai legate, datorită naturii schimbătoare a unei lumi integrate și globalizate, susțin mai mulți experți care și-au prezentat viziunile și cercetările la o Conferință internațională despre comunicarea religioasă – scrie Chris Herlinger.
Religia și media “sunt integrate reciproc, pentru că amândouă sunt o parte a culturii, o parte a materiei vieții de zi cu zi” a spus Stewart Hoover, cercetător al relației dintre religie și media la Universitatea din Colorado, în timpul Congresului Comunicării Religioase, desfășurat între 7 și 10 aprilie în Chicago.
“Una dintre rațiunile prezenței religiei în societate este mass media” a adăugat Hoover, spunând că oamenii trăiesc într-o lume unde lucrurile sunt “fluide” și “interactive”.
Totuși într-o lume digitală, instituțiile religioase nu devin doar “mediatizate” după expresia lui Hoover, ci și experimentează provocarea lipsei de autoritate, rezultat al unei “piețe a simbolurilor – marketplace of symbols” hrănite de media. Profesorul a adăugat că nu trăim “un declin al religiilor, ci al autorității instituționale”. Totuși autoritatea poate fi construită prin mass media, spune cercetătorul Nabil Echchaibi de la Universitatea Colorado.