Ziarele tipărite, mai populare decât site-urile online
Publicaţiile tipărite, în termeni de audienţă, sunt mai populare decât site-urile online, având 2,3 miliarde de cititori în întreaga lume, comparativ cu 1,9 miliarde de persoane care se informează de pe internet, se arată într-o analiză efectuată de World Association of Newspapers (WAN), organizaţia globală a industriei ziarelor, care reprezintă 18.000 de ziare din întreaga lume. Analiza „Tendinţele evoluţiei presei în lume“ subliniază că şi în domeniul publicităţii presa scrisă este în avantaj, chiar dacă criza economică şi-a lăsat amprenta asupra industriei. Dacă veniturile din publicitate ale ziarelor au scăzut cu un sfert la nivel mondial, în perioada 2004-2009, din 2009 până în 2010 rata de scădere s-a diminuat, ajungând la 3%. În anul 2010, existau în lume 14.853 de titluri, cu circa 200 mai multe, comparativ cu 2009. Pe de altă parte, tirajul global a scăzut uşor, de la 528 milioane de exemplare, în 2009, la 519 milioane de exemplare în 2010. Tirajul mediu al unui ziar la nivel global este de 17.000 de exemplare. Potrivit aceleiaşi analize, ţara în care se citesc cele mai multe ziare este Islanda, urmată de Japonia. Pe de altă parte, Jacob Mathew, preşedintele WAN, şi-a exprimat încrederea în viitorul ziarelor tipărite: „Atât timp cât conţinuturile vor fi bune, ziarele vor avea succes“.