30 de copii și tineri din parohia Podu Jijiei s-au bucurat de trei zile de vacanță în Brașov

Arhiepiscopia Iaşilor

• Grup de copii în fața bisericii
      Vacanță în Brașov pentru 30 de copii din Parohia Podu Jijiei

• Copii

Un grup de copii și tineri implicați în viața bisericii Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul din Podu Jijiei au avut parte de o vacanță în județul Brașov. Pentru al șaselea an consecutiv, cei care participă la activitățile din comunitate, în special în perioada sărbătorilor de iarnă, se bucură vara de câteva zile de vacanță în diverse locații din România.

Programul din acest an a cuprins vizitarea obiectivelor istorice și turistice din Brașov, printre care Castelul Bran, Peștera Valea Cetății, Dino Park Râșnov, Biserica Neagră, Strada Sforii, Muntele Tâmpa, Castelul Peleș, Mănăstirea Sinaia și altele.

„În prima zi am ajuns la Castelul Bran, unde am fost impresionați atât de arhitectura locului, cât și de utilitatea lui în istorie. Am mers apoi către Peștera Valea Cetății, unde am făcut o drumeție binevenită prin pădurea de foioase. Seara am cinat împreună și am avut parte de momente deosebite de tihnă și socializare. Ziua a doua a început cu Dino Park Râșnov, unde am putut vedea aproximativ 100 de mulaje ale dinozaurilor - în mărimea lor naturală - ce au trăit în țara noastră, în Europa, cât și în celelalte continente ale lumii. Toată ziua a fost dedicată orașului Brașov, unde am făcut un tur pietonal, am vizitat Biserica Neagră, am mers pe Strada Sforii, cea mai îngustă stradă din Europa, și am urcat cu telecabina pe Muntele Tâmpa. Ziua a treia ne-a găsit, de dimineață, printre primii vizitatori ai Castelului Peleș, construit în zece ani de către Regele Carol I. La Castelul Pelișor am putut vedea și locul unde se află inima Reginei Maria. Ne-am îndreptat apoi spre Mănăstirea Sinaia, unde i-am mulțumit lui Dumnezeu și Maicii Domnului pentru darurile primite. Ne-am închinat la cele două Biserici din incinta Mănăstirii, prima fiind construită de către Mihail Cantacuzino între anii 1690-1695, iar cea de a doua în 1842-1846, de către monahii mănăstirii.”, a povestit parohul Bisericii Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul din Podu Jijiei, părintele Ilie Plugariu.

Proiectul a fost sprijinit financiar de Asociația Aktis, dar și de alți oameni milostivi din comunitatea locală, care au înțeles cât de importantă este susținerea copiilor și tinerilor prin oferirea unor momente de cunoaștere, socializare, dar și recreere armonioasă.

„Mulțumesc enoriașilor din parohie și familiilor care an de an sprijină acest proiect frumos. Copiilor și tinerilor care au participat la activitățile parohiei le doresc în continuare vacanță frumoasă, putere la învățat, minte luminată, să fie ascultători față de părinți și să rămână vlăstare tinere ale Bisericii lui Hristos!”, a mai transmis pr. Ilie Plugariu.

Comunitatea din Podu Jijiei a sărbătorit pe 19 iulie hramul Bisericii. În cadrul Zilelor Parohiei Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul, ediția a III-a, s-au desfășurat o serie de activități la care au participat localnici de toate vârstele, de la Târg de prăjituri, Atelier de caligrafie: neume bizantine până la Curs de prim ajutor.

Lucrările pentru construcția bisericii Sfântul Proroc Ilie Tesviteanul au fost demarate la mijlocul lunii septembrie 2022, iar piatra de temelie a fost pusă pe 19 mai 2018. În prezent, oamenii din Podu Jijiei se adună pentru rugăciune în clădirea fostei școli.