Atelier de creație pentru copiii Asociației Ortodoxe „Armina”

Arhiepiscopia Iaşilor

Atelier de creație pentru copiii Asociației Ortodoxe „Armina”

Parohia „Buna Vestire” Sarata şi pr. prof. dr. Mihai Capşa, preşedintele Asociației Ortodoxe „Armina”, având ca parteneri Salonul educaţional interactiv „Sweet & Sour” şi Hub-ul educaţional „Citeşte”, au organizat în seara zilei de 14 martie un atelier de creaţie-motivaţional intitulat „Iisus Hristos & Publicitatea”, adresat copiilor din asociaţie.

Atelierul a fost susţinut de către consultantul în servicii creative şi de marketing Andreea Nemens. Invitata a lucrat în agenții de publicitate de top din România peste 20 de ani, iar în portofoliul domniei sale se regăsesc numeroase brand-uri comerciale, dar şi campanii sociale şi branduri adresate copiilor. Amintim aici brandul de radio pentru copii „ItsyBitsy”, dar și proiectul „Brâncuși e al meu”. Astfel, pentru tinerii din Asociaţia „Armina”, parte a grupului catehetic cu acelaşi nume, atelierul de creaţie a fost primit cu multă receptivitate şi bucurie.

Vă întrebaţi ce au sau nu în comun Iisus Hristos şi publicitatea? Adevărul! Pe când Hristos este Însuşi Adevărul, publicitatea cosmetizează adevărul. Dar, dincolo de adevăr mai există ceva, ce face scopul întâlnirii mele cu aceşti copii: cuvântul. Aşadar, am încercat să facem o paralela între cum este cuvântul la Hristos şi cum este folosit în publicitate. În întreg mesajul biblic, cuvântul este putere, vindecare, hrăneşte nefiind înţeles de oricine, rămâne în veşnicie. Cuvântul lui Iisus Hristos este direct şi simplu, iar total opus faţă de frumuseţea cuvântului nou-testamentar stă astăzi cuvântul şi mesajul publicitar. Cel din urmă este îmbietor, e construit pentru a înfrumuseţa, are capacitatea de a insista mereu şi de a fi, mai cu seamă înţeles de oricine. M-am străduit să-i fac pe copii să înţeleagă că Hristos nu s-a promovat prin cuvânt, El fiind Însuşi Cuvântul. Hristos a fost «promovat» de faptele Lui. Lucrarea Lui a vorbit oamenilor, iar puterea Lui din cuvânt a schimbat inimile oamenilor, şi cuvântul lui Iisus a fost mereu dublat de faptă, a mărturisit Andreea Nemens.

Mulţumim mult celor care susţin activităţile Asociaţiei „Armina”, astăzi mulţumim doamnei Andreea Nemens pentru învăţăturile cu folos şi cu totul deosebite pe care le-am primit. Este minunat, în egală măsură pentru copii cât şi pentru mine, să asistăm la o astfel de abordare cu totul nouă, dinamică şi actuală vieţii noastre. Atelierul a fost gândit pentru a întâmpina mesajele solicitante ale advertising-ului modern, adresate mai cu seamă tinerilor. De ce spun asta? Deoarece atât Biserica, cât şi familia vorbesc tinerilor despre frumuseţea postului, iar tinerii, în drum spre şcoală întâlnesc la nivel vizual o mulţime de reclame şi mesaje gastronomice, care incită şi îndeamnă la consum, exces şi lipsă de cumpătare, şi acesta este doar un exemplu. De asemenea menţionăm faptul că acest atelier face parte din tematica Concursului Național Catehetic „Hristos - Cuvântul care vindecă” şi oferă grupului catehetic „Armina” posibilitatea de a cunoaşte şi aplica învățătura de credinţă prin acţiuni şi fapte izvorâte dintr-o relaţie autentică şi asumată cu Dumnezeu şi aproapele, a declarat pr. prof. Mihai Capşa.

Atelierul de creaţie-motivaţional intitulat “Iisus Hristos & Publicitatea”, adresat grupului catehetic „Armina”, face parte dintr-un ciclu de 17 activităţi cultural-educative dedicate participării anuale a asociaţiei la Concursul Naţional Catehetic „Hristos - Cuvântul care vindecă”. Competiţia este organizată de către Patriarhia Română şi închinată „Anului omagial al pastorației şi îngrijirii bolnavilor” şi „Anului comemorativ al tuturor Sfinţilor tămăduitori fără de arginţi.”

Citește despre: