Noe și ecologia filmului
A existat recent în media californiană o modă a filmelor despre psihopați (gen Basic Instinct, Final Analysis, care promovau sexualitatea aberantă), despre homosexuali (Brokeback Mountain și toate ororile de după el), despre vampiri vârcolaci și alte diavolisme (The Wolf, Saga Amurg mai recent), transformarea omului în animal vorace (despre care am mai scris), SF-uri fantasmagorice (Star Wars) într-o succesiune limitată și aproape previzibilă.
Un nou film, în curs de apariție, agită apele în media cinematografică. Este vorba despre filmul „Noah” (Noe) în care Russell Crowe joacă rolul principal. Este catalogat ca fiind o epică biblică, însă sunt voci care spun că scenariul filmului va fi departe de adevărul Bibliei și va fi mai mult o apologie a ecologismului actual.
Jurnalistul Brian Godawa pentru Christianpost a spus despre aceasta: „Dacă așteptați o repovestire fidelă a istoriei biblice a celui mai mare marinar din istorie și o povestire despre mântuire și ascultare față de Dumnezeu, veți fi foarte dezamăgiți”.
Noe va fi jucat de Russell Crowe. Godawa adaugă: „Noe portretizează Facerea capitolul 6 ca un deșert arid și fierbinte, cu pământul crăpat, cu un cer cenușiu datorită lipsei de respect a omului pentru mediu”. De fapt istoria biblică este doar un pretext pentru o apologie a ecologiei și a avertizării în privința încălzirii globale.
Noe este un om care evită mulțimea și trăiește din roadele pământului, un fel de șaman rural, care strânge ierburi, e vegetarian etc.
Analiștii cinematografici arată tezismul acestui film și pretextele biblice pentru susținerea unor teze cu substrat economic global.
Într-adevăr, în spatele imaginilor cinematografice de la Holywood se află nu numai o industrie de miliarde în vânzări de bilete, DVD-uri și item-uri privitoare la film, ci o întreagă filosofie a trendului (a)cultural, în care ne sunt vândute la prețuri exorbitante iluzii pămîntești accesibile care au ca țintă distrugerea tradiției umane. Astfel a existat recent în media californiană o modă a filmelor despre psihopați (gen Basic Instinct, Final Analysis, care promovau sexualitatea aberantă), despre homosexuali (Brokeback Mountain și toate ororile de după el), despre vampiri vârcolaci și alte diavolisme (The Wolf, Saga Amurg mai recent), transformarea omului în animal vorace (despre care am mai scris), SF-uri fantasmagorice (Star Wars) într-o succesiune limitată și aproape previzibilă. Cultura tinerilor mai ales este influențată de filme și aceste pelicule devin vectori economici uriași. Să ne imaginăm numai câte tricouri cu Spiderman s-au vândut în întreaga lume. Însă ceea ce se promovează statornic și vrednic de o cauză mai bună este extirparea din mintea omului a valorilor religioase, morale, creștine, familiale, culturale și tradiționale.
Rămâne să vedem filmul și să ne dăm seama. Vine curând.