Operatorii din transport, nemulţumiţi de extinderea taxei auto
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că noua propunere cu privire la încasarea taxei de primă înmatriculare va bloca şi mai mult piaţa auto second-hand şi "ascunde o modalitate aberantă de a soluţiona problematica returnării taxei auto".
"Prin noua formulă, Guvernul nu urmăreşte decât să evite returnarea banilor, asigurându-se însă faţă de Uniunea Europeană că respectă hotărârea Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene", a declarat preşedintele FORT, Augustin Hagiu. Reprezentaţii Federaţiei atrag atenţia că proprietarii români de autovehicule achiziţionate "la mâna a doua" înainte de 2007 "nu pot fi obligaţi de nici o lege să plătească o taxă de înmatriculare în momentul înstrăinării autovehiculului, deoarece, înainte de achiziţia bunului, ar fi trebuit să cunoască această obligaţie, urmând să aleagă dacă va mai achiziţiona un autovehicul second-hand sau nu".
Măsura propusă de Guvern pune în opoziţie trei categorii de posesori de autovehicule achiziţionate "la mâna a doua", mai spun reprezentanţii FORT. Prima categorie este aceea a persoanelor fizice sau juridice care au plătit taxa de înmatriculare şi acum doresc să le fie returnate sumele, indiferent de formula aleasă. Cea de-a doua categorie este reprezentată de cei ce au achiziţionat autovehiculele înainte de 2007 şi care acum, în cazul vânzării, ar trebui să plătească taxa, iar cea de-a treia categorie se referă la persoanele fizice sau juridice care au plătit taxa de înmatriculare la achiziţia unor autovehicule noi şi care nu se regăsesc în nici un fel de abordare. Reacţia membrilor FORT vine după ce Guvernul a aprobat, luni, în şedinţă, extinderea taxei auto şi pentru maşinile înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, la vânzarea acestora, urmând ca modificarea să fie decisă în şedinţa de astăzi.