Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

Social

Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

    • Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi
      Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

      Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

    • Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi
      Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

      Proiect educaţional transfrontalier, la Liceul „Grigore Moisil” din Iaşi

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași a desfășurat ieri, 20 februarie proiectul transnațional „Ursuleții de Pluș” sub coordonarea prof. Floricica Morariu, împreună cu elevii clasei a V-a A.

Elevii clasei a V-a A au pregătit un ursuleț de pluș, care va pleca într-o călătorie la o școală de peste Prut. Îmbrăcat în uniforma liceului și încurajat de cele mai frumoase gânduri ale copiilor, ursulețul Armonel va participa la toate activitățile elevilor Gimnaziului „Ion Creangă” din Republica Moldova.

După ce a participat la orele copiilor de la clasa a V-a și s-a familiarizat cu cele învățate în timpul cursurilor, ursulețul a luat ultimele lecții de bună purtare în cadrul atelierului „Cum comunic cu cei din jur?”, coordonat tot de doamna profesor. Alături de copii și-a dezvoltat abilitățile de comunicare și lucru în echipă.

Pe prima pagină a agendei proiectului au fost scrise din partea copiilor câteva recomandări, astfel încât ursulețul să fie pregătit pentru învățare: „Bun găsit tuturor! Suntem clasa a V-a A, de la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași. Armonel este mesagerul nostru. Să vă spunem câteva cuvinte despre ursuleț: este bine educat, curios și dornic să învețe lucruri noi. După ce a participat la cursurile noastre este nerăbdător să împărtășească cu voi toate comorile învățăturii. Ba chiar a participat și la un atelier de comunicare, pentru a nu uita cât de important este să comunici sincer. Vă rugăm să aveți grijă de el și să îl învățați tot ce este de folos!.”

„Astăzi, Armonel a învățat cât de important este să fii atent nu doar la cuvintele pe care le rostești, ci și la poziția corpului. Împreună cu ursulețul, am lucrat în echipă pentru a duce sarcina la bun sfârșit. Sunt sigură că în felul acesta și-a exersat răbdarea, atenția, și-a dezvoltat abilitățile manuale și de lucru cu ceilalți.”

„Azi am învățat cât de importantă este comunicarea. Într-o lume în care marea majoritate a oamenilor preferă să petreacă timp pe telefoane sau pe alte dispozitive, este esențial să ne conectăm față în față cât mai des cu prietenii, colegii, cu cei care ne sunt aproape.”

„Din activitatea din astăzi, am reținut faptul că împreună suntem mai puternici, facem o treabă mai bună și că uniți facem treaba mai rapid.”

„În activitatea de astăzi eu m-am simțit apropiată de colegii mei, lucrând în echipă. Armonel a învățat că e foarte important să comunicăm, să fim sinceri unii cu alții, să fim răbdători și empatici cu cei din jurul nostru. Dacă un prieten va avea o problemă, atunci eu îl voi ajuta fără să îl critic. Cred că Armonel ne consideră pe toți prietenii lui.”

Pentru prietenii de peste Prut, copiii au pregătit cu ajutorul părinților mici daruri care să îi încânte.

Timp de trei săptămâni, Armonel va intra într-un proces de învățare experiențială. Va asista la toate lecțiile împreună cu copiii și va fi atent să-și însușească tot ce învață ei pentru a le putea împărtăși prietenilor de la LIIS. La fiecare lecție, unul dintre copii „ajută” ursulețul să noteze în agendă ce au studiat în ziua respectivă, ce a fost nou pentru ursuleț, cum s-au simțit și cum s-au distrat. Un alt copil fotografiază activitățile la care participă ursulețul pentru a aduna cât mai multe amintiri.

Citește despre: