„Sfânta Euharistie este cea mai preţioasă comoară a ortodocşilor“
La Piatra Neamţ a avut loc miercuri, 26 martie 2014, conferinţa „Hristos - Pâinea noastră cea spre fiinţă“. Invitatul tinerilor atoreni a fost protos. Iustin Petre, stareţul Mănăstirii „Sfântul Ioan Casian“ din Dobrogea.
Asociaţia Tineretul Ortodox Român (ATOR) - filiala Piatra Neamţ, în colaborare cu Protopopiatul Piatra Neamţ, a organizat miercuri, 26 martie 2014, în Sala „Calistrat Hogaş“ a Consiliului Judeţean Neamţ, conferinţa duhovnicească cu tema „Hristos - Pâinea noastră cea spre fiinţă“. Invitatul tinerilor atoreni a fost protos. Iustin Petre, stareţul Mănăstirii „Sfântul Ioan Casian“ din Dobrogea. Conferinţa a fost organizată cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei. Evenimentul s-a bucurat de prezenţa părintelui Valentin Tofan, protopop al Protopopiatului Piatra Neamţ, a părintelui Nicolae Nicău, coordonatorul ATOR - Piatra Neamţ, şi a numeroşi credincioşi de toate vârstele din oraş. Părintele Iustin Petre a susţinut celor prezenţi la conferinţă un important şi convingător cuvânt despre Sfânta Taină a Euharistiei. „Sfânta Euharistie este cea mai preţioasă comoară a ortodocşilor. Ea reprezintă Trupul şi Sângele Mântuitorului Iisus Hristos prezent pe masa sfântului altar. Trupul Domnului de după Înviere este îndumnezeit, iar prin împărtăşire gustăm din dumnezeirea Mântuitorului Iisus Hristos. O deosebire de fond între religii trebuie analizată din perspectiva mântuirii. Creştinismul arată ca omul este creat după chipul lui Dumnezeu, având raţiune, voinţă şi sentiment. Noi avem datoria de a spori aceste însuşiri până la asemănarea cu Dumnezeu. Omul creştin are un dor după Dumnezeu. A fi creştin înseamnă a te împărtăşi cu Hristos şi a trăi în Hristos“, a amintit protos. Iustin Petre. Invitatul tinerilor atoreni a subliniat că Sfânta Euharistie instituită la Cina cea de Taină este anticiparea tainică a jertfei de pe Golgota şi a Învierii. „Sfânta Împărtăşanie este dovada că Hristos a trăit la Cina cea de Taină în mod tainic jertfirea Sa şi Învierea Sa, aşa cum le va trăi în Euharistia Bisericii, ca să le imprime şi în trupul şi sângele nostru. Evanghelia după Luca ne arată că Domnul a săvârşit după Înviere şi pe pământ Euharistia, ca o prezentare văzută a stării Lui de aducere permanentă a Sa din planul nevăzut. Veşnicia este o creştere în Hristos din Lumină în Lumină şi o noutate continuă din slavă în slavă. Prin actul împărtăşirii credincioşilor se încheie Euharistia ca jertfă şi ca Taină, căci abia acum se înfăptuieşte scopul ei de jertfă adusă Tatălui, dar şi pentru sfinţirea credincioşilor“, a mai adăugat protos. Iustin Petre. (Pr. Iustin Rotariu)