CDS Paris lansează patru programe de studiu
Centrul Ortodox de Studii și Cercetare „Dumitru Stăniloae” din Paris lansează patru programe de studiu în perioada martie–iunie 2020, dintre care unul în strânsă legătură cu Anul omagial al pastorației părinților și copiilor.
Cele patru programe de studiu sunt:
Pastorație și duhovnicie
Modulul își propune să se constituie într-un mijloc de transmitere a experienței duhovnicești și, prin dezbatere, de articulare a unor răspunsuri avizate pentru astfel de întrebări. Printre cei care vor lua cuvântul se numără episcopi, preoți, monahi, profesori și psihologi, cu toții având în comun o preocupare consistentă pentru o viață bisericească echilibrată și responsabilă.
Trăirea și înțelegerea lucrătoare a credinței
Înțelegerea modului în care cuvântul lui Dumnezeu poate fi lucrător în și prin noi este un aspect fundamental al vieții creștine și este esența adevăratei Teologii. Din acest motiv, Centrul "Dumitru Stăniloae" din Paris propune un modul de inițiere în Teologia Ortodoxă, intitulat Apostolia. Teologie pentru înțelegerea lucrătoare a credinței. Sperăm ca acest titlu cu tâlc să vă incite să descoperiți ceea ce este dincolo de enunț.
Cercetați Scripturile!
Înțelegerea modului în care cuvântul lui Dumnezeu poate fi lucrător în și prin noi este un aspect fundamental al vieții creștine și este esența adevăratei Teologii. Din acest motiv Centrul "Dumitru Stăniloae" din Paris propune un modul de inițiere în Teologia Ortodoxă Biblică, intitulat Cercetați Scripturile (Ioan 5, 39) – Introducere în citirea și înțelegerea Sfintei Scripturi.
Școala părinților. Arta de a educa sufletul copilului
Cele 12 prelegeri, care vor avea loc în perioada 24 martie – 23 iunie, vor aborda arii tematice diverse cu accent pe punctele de întâlnire dintre psihopedagogia laică și cea creștină, oferind instrumente concrete părinților pentru creșterea sănătoasă a copiilor. Vor fi abordate tematici referitoare la asumarea valorilor creștine și a unui comportament sănătos pentru transmiterea educației „celor 7 ani de acasă”, precum și explorarea unor arii, cum ar fi: dezvoltarea cognitivă, motivațională sau emoțională, managementul timpului, identificarea nevoilor și dezvoltarea copilului, provocările adolescenței, emoțiile și înțelegerea lor, pedepse și recompense, nevoile relaționale ale copiilor, vârstele vieții sufletești și nu numai.
Sursă: Centrul Ortodox de Studii și Cercetare „Dumitru Stăniloae” – Paris