Concurs de creaţie pentru elevii cu cerinţe educative speciale

Educaţie

Concurs de creaţie pentru elevii cu cerinţe educative speciale

Şcoala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu“ din Iaşi a găzduit joi, 11 mai 2017, etapa de jurizare a concursului „Raze de lumină şi har din inima mea către inima ta“. Acesta face parte dintr-un proiect regional cu participare naţională şi se desfăşoară în perioada ianuarie - iunie 2017.

În sala de festivităţi a Şcolii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu“ din Iaşi a fost organizată joi, 11 mai 2017, etapa de jurizare a concursului „Raze de lumină şi har din inima mea către inima ta“. Competiţia a adunat 230 de lucrări artistico-plastice şi de abilitare manuală din 14 judeţe ale ţării. Tema centrală s-a intitulat „Tradiţii creştine în suflet de copil - modalităţi de stimulare a dezvoltării moral-afective la elevii cu CES“, fiind una amplă şi generoasă. Proiectul este organizat pe două secţiuni:

- concurs de creaţii literare, artistico-plastice şi de abilitare manuală pentru elevi;
- sesiunea de comunicări ştiinţifice şi referate pentru cadrele didactice.

Jurizarea lucrărilor a fost precedată de un moment festiv care s-a bucurat de prezenţa reprezentanţilor partenerilor implicaţi în proiect, dar şi a reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Coordonatorii proiectului, prof. Sorin-Gabriel Dănilă, prof. dr. Mariana Pop, prof. Monica Macovei şi părintele profesor Andrei Mocanu, titularul Catedrei de religie în cadrul şcolii, au oferit detaliile legate de organizarea şi participarea elevilor şi a profesorilor la acest concurs.

„Moment de bucurie pentru toţi copiii“

Profesoara Denisa Mănoiu, inspectorul de specialitate la disciplina religie în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, a apreciat organizarea concursului pentru elevii cu cerinţe educative speciale: „Mă bucur că acest concurs a prins o anumită anvergură şi a crescut an de an. A devenit un concurs regional cu participare naţională, cu adevărată amplitudine şi este o mare bucurie. Nu în ultimul rând, mă bucur de faptul că Asociaţia PRORELIS a profesorilor de religie este prezentă alături de noi prin doamna profesor Fulvia Horobeţ. Vă doresc o jurizare frumoasă, un concurs frumos, plin de premii şi un moment de bucurie pentru toţi copiii care au participat la această expoziţie“. Prof Fulvia Horobeţ a împărtăşit celor prezenţi câteva gânduri: „Mă bucur că suntem noi, Asociaţia Profesorilor de Religie, astăzi (n.r. joi, 11 mai), în mijlocul dumneavoastră. Suntem tot timpul alături de dumneavoastră şi suntem extrem de onoraţi că, prin doamna profesoară Cristina Negru şi prin părintele profesor Bogdan-Andrei Mocanu, am fost cooptaţi să ne implicăm în acest concurs. Felicitări pentru aceasta şi sperăm că această competiţie va fi una naţională“.

„Avem speranţa că va deveni un proiect naţional“

Profesorul Sorin-Gabriel Dănilă, directorul Şcolii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu“ din Iaşi, a mărturisit că a fost încântat de fiecare data când a admirat lucrările copiilor din expoziţie: „Iată că am ajuns în anul 2017 cu sprijinul necondiţionat al doamnei profesor Cristina Negru şi cu sprijinul colegilor la această etapă a concursului. Participarea, aşa cum aţi văzut şi dumneavoastră, este destul de generoasă şi avem speranţa că anul viitor va deveni un proiect naţional. M-am bucurat când a fost iniţiat proiectul şi mai ales pentru că se bucură de participarea elevilor şi a profesorilor. Am fost încântat de fiecare data când am admirat lucrările sau când am citit referatele de comunicări ştiinţifice ale profesorilor participanţi. Dascălii înscrişi în competiţie au legătură foarte adâncă cu specificul şi lucrul alături de copilul cu cerinţe educaţionale speciale. Pe aceşti copii nu îi întâlnim doar în şcolile speciale, ci şi în cele normale“. Profesoara Negru Cristina, iniţiatoarea concursului, a remarcat că lucrările copiilor sunt raze de lumină şi de har: „Lucrările pe care le puteţi vedea cu toţii aici sunt într-adevăr raze de lumină şi de har. Harul dumnezeiesc se revarsă în inimile copiilor şi ale noastre, ale celor care îi îndrumăm şi zi de zi încercăm să îi modelăm sufleteşte, pentru a deveni cât mai apropiaţi de chipul şi asemănarea lui Dumnezeu“.

Expoziţie cu imagini de la ediţia anterioară a concursului

În ultima parte a evenimentului, a fost prezentată o expoziţie de fotografii cu imagini de la ediţia anterioară a concursului. Expoziţia a fost realizată la iniţiativa părintelui profesor Andrei Mocanu cu sprijinul artistului fotograf Constantin Ciofu, coordonatorul Clubului Fotografilor Iaşi. „Este de apreciat iniţiativa părintelui Andrei Mocanu, unul dintre coordonatorii concursului, de a realiza o expoziţie de fotografie în cadrul acestui eveniment. Din păcate, fotografia se printează din ce în ce mai puţin, astfel că există pericolul ca amintirile noastre să se piardă odată cu trecerea timpului. Dispozitivele pe care stocăm imagini sunt accesibile oricui. Fotografiile se pierd de cele mai multe ori pentru că nu mai este la modă să trimitem imaginile la un laborator foto. Am acceptat invitaţia la acest concurs tocmai pentru a trage un semnal în ceea ce priveşte fotografia. Finalitatea acesteia trebuie să fie pe hârtia fotografică“, a spus Constantin Ciofu, care a oferit Şcolii Gimnaziale Speciale „Constantin Păunescu“ trei albume de fotografie realizate de Clubul Fotografilor Iaşi. În urma jurizării, s-au acordat 68 de premii (I, II, III şi menţiuni) pentru toate secţiunile concursului. Premiul de excelenţă la secţiunea creaţii literare religioase a fost atribuit elevului Denis Drăgănescu, de la Liceul Special „Moldova“ Târgu Frumos, îndrumat de profesoara Lazăr Andreea. Lucrarea sa, „De vorbă cu îngerul păzitor“, a fost apreciată pentru originalitatea, coerenţa şi profunzimea conţinutului. Proiectul „Raze de lumină şi har din inima mea către inima ta“ este aprobat în CAER 2017, poziţia 564, fiind unul cu tradiţie şi rezonanţă pentru învăţământul special şi special-integrat. Concursul se adresează elevilor cu cerinţe educative speciale (CES) din şcoli speciale, centre de educaţie incluzivă şi şcoli integratoare, pentru clasele 0-XII, precum şi cadrelor didactice îndrumătoare. (A.M., C.C.)