Consfătuirea profesorilor de Religie din județul Iași
Cu binecuvântarea și în prezența Înaltpreasfințitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, la Centrul de conferințe Providența din Iași a avut loc vineri, 16 septembrie a.c., Întrunirea metodico-pedagogică a profesorilor de Religie din județul Iași.
Cei aproximativ 200 de profesori de Religie din diferite culte prezenți la eveniment l-au avut în mijlocul lor, în calitate de invitat special, pe inspectorul școlar general conf. Dr. Vasile Timiș, care a acceptat să ne spună câteva cuvinte despre scopul întâlnirii: „Suntem la început de an școlar și, împreună cu profesorii de Religie, am discutat și am încercat să ne orientăm în demersul nostru având la bază ceea ce ne învață Sfânta Scriptură și Sfinții Părinți. Prin ora de Religie și cu ajutorul orei de Religie, elevii învață să-și cunoască credința și moștenirea patrimonială, valorile proprii, și, evident, să-și trăiască propria credință. Prin ora de Religie elevii învață să cunoască și credința altora și să le respecte credința, învață ce mult înseamnă să descopere conexiunile dintre cult, cultură și civilizație”.
„A fost o întâlnire profundă, o întâlnire-dezbatere, în cadrul căreia s-au propus soluții și s-au vizualizat așteptările profesorilor de Religie pe plan imediat și pe plan îndelungat. Colegii profesori s-au încurajat unii pe alții privind activitatea lor de la catedră, subliniindu-se faptul că atât Biserica, cât și Asociația «Părinți pentru ora de Religie» este alături de ei. Dincolo de tumultul vocilor care uneori aproape agresează liniștea și confortul profesorilor de Religie din ziua de azi, aceștia trebuie să știe că au aproape Biserica și asociațiile creștine, cât și pe Mântuitorul Iisus Hriostos, în numele Căruia ei sunt la catedră”, a adăugat și părintele Cristian Alexandru Barnea, inspector eparhial pentru învăţământ în Arhiepiscopia Iașilor.
Organizată de Inspectoratul Școlar Județean Iași, Consfătuirea profesorilor de Religie are loc anual, fiind un moment de dezbatere a noutăților metodologice, de trecere în revistă a activității din anul școlar anterior și de propuneri pentru noul an școlar.