Facultatea de Teologie Ortodoxă, specializarea Asistență Socială a organizat un workshop în contextul zilelor UAIC
Facultatea de Teologie Ortodoxă, specializarea Asistență Socială a fost gazda unui nou eveniment organizat în contextul Zilelor Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în data de 24 octombrie 2024. Atelierul „Angajatori, studenți, absolvenți și beneficiari ai sistemului de asistență socială, împreună pentru creșterea performanței academice” s-a desfășurat sub îndrumarea și moderarea Lect. Univ. Dr. Pr. Ilarion Mâță.
Partenerii evenimentului au fost: Mitropolia Moldovei și Bucovinei, D.G.A.S.P.C. Iași, Protopopiatul Iași II, Fundația „Solidaritate și Speranță” din Iași, Asociația Studenților și Absolvenților de Teologie Ortodoxă Asistență Socială (Iași), Școala Gimnazială nr. 1 Oituz (Bacău), Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare” – Hârja (Bacău), Asociația „Treime de Arhierei” (Bacău).
În deschiderea workshopului, decanul Facultății de Teologie Ortodoxă, Pr. Conf. Dr. Paul-Cezar Hârlăoanu a mulțumit reprezentanților instituțiilor și absolvenților pentru disponibilitatea de a participa la eveniment, dar, în mod special, beneficiarilor pentru că ne permit să ne găsim sensul făcând parte din viețile lor, căci „dacă nu ar fi beneficiarii, nu am exista nici noi”, profesioniștii.
Întâlnirea a avut două componente. Prima parte a constituit prezentarea și expunerea perspectivelor părților participante, în care reprezentanții angajatorilor au vorbit despre categoriile de beneficiari avuți în grijă și despre oportunitățile de practică și voluntariat pe care studenții de asistență socială le pot accesa în perioada anilor de studiu. Absolvenții au împărtășit din experiența găsirii primului loc de muncă, iar beneficiarii au apreciat empatia și implicarea specifică asistenților sociali teologi.
Expunerile au demarat cu doamna Irina Cecilia Ignat, Inspector superior, DGASPC Iași - Serviciul Resurse Umane și Formare Profesională, care după o scurtă prezentare a instituției, a subliniat importanța unei teorii bine așezate și sedimentate în mintea studenților pentru a putea deveni buni practicieni în momentul angajării.
Doamna directoare a Școlii Gimnaziale Nr. 1 Oituz, Dorica Buță, a conturat un portret al noilor generații de elevi și a prezentat câteva atribuții specifice necesare profesorului de religie pentru formarea socio-morală adecvată atât de necesară copiilor.
Din partea Protopopiatului Iași II, asistent social Agnes Țăpușă, coordonator al Biroului de Asistenţă Socială, a adus în discuție nevoia de ascultare activă de care trebuie să dea dovadă un adevărat asistent social în activitatea sa, în relația cu beneficiarii.
Din partea Asociației „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare” – Hârja, Bacău, pr. lect. Dr. Ilarion Mâță a prezentat câteva detalii despre serviciile sociale desfășurate în cadrul asociației și destinate beneficiarilor copii, vârstnici și persoane cu dizabilități, specificând totodată așteptările pe care angajatorii le au de la absolvenții Facultății de Teologie Ortodoxă din Iași – Specializarea Asistență Socială.
A doua parte a evenimentului, a fost cea de workshop efectiv, în care participanții organizați în echipe de lucru formate din angajatori, absolvenți, beneficiari și studenți au specificat aspecte pozitive ale formării profesionale în relația cu angajatorii și beneficiarii, dar și lucrurile care ar trebui îmbunățățite în sistemul de învățământ.
Evenimentul a fost conceput în ideea acoperirii unei necesități vitale a sistemului de învățământ universitar și anume aceea de a construi o colaborare reală între angajatori, viitorii profesioniști și beneficiarii serviciilor sociale. Deoarece nevoile angajatorilor și ale beneficiarilor trebuie preîntâmpinate de sistemul de învățământ, prin intermediul cadrelor didactice, workshopul a constituit prilejul oportun pentru construirea unei relații firești dintre părți. Prin această relație, mediul academic își rafinează specificitatea educației oferite pe criterii profesionale, în scopul creșterii calității vieții beneficiarilor. (drd. Oana-Andreea Neagu)