Profesor de religie din Iași, participant la sesiunile de formare organizate de Comisia Europeană în Bruxelles
Doi profesori din județul Iași au participat la sesiuni de formare organizate de Comisia Europeană în Bruxelles. Astfel, ca urmare a participării Școlii Gimnaziale Muncelu de Sus, comuna Mogoșești Siret și a Școlii Gimnaziale Cozmești, comuna Stolniceni Prăjescu, la Campania Națională „Europa - Casa Noastră”, coordonatorii proiectului - profesorul de Religie Adrian-Mihăiță Topolniceanu și profesorul de Limba și Literatura Română Ana-Luiza Boboc au participat la programul de formare organizat de Comisia Europeană în Bruxelles.
Proiectele cu care au participat Școala Gimnazială Muncelu de Sus și Școala Gimnazială Cozmești au fost clasate pe a zecea, respectiv a treispezecea pozitie, dintre cele 50 de proiecte premiate, acumulând 23,75, respectiv 23 de puncte din 30 posibile. În cursa campaniei, la nivel național, s-au înscris peste 5000 de profesori și 400 de școli.
Programul de formare organizat de Comisia Europeană din Bruxelles, în perioada 10 – 12 septembrie 2014, s-a desfășurat în jurul unor teme de interes precum: ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor la nivelul UE, politicile europene regionale privind educația, evaluarea competențelor cheie la nivel european, prevenirea abandonului școlar, îmbunătățirea egalității profesiilor didactice, strategia europeană privind educația și formarea pentru România anului 2020, fondurile structurale și de coeziune privind politica regională UE și nu în ultimul rând Erasmus plus, noul program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020.
Discursul Comisiei Europene reiterează tendințele mari ale educației europene, accentuând importanța principiilor care reglementează educația, principii europene la care România a aderat. Prin documentele propuse la nivel macro, Comisia Europeană pentru educație a realizat un „profil de formare european” care propune cu titlu de recomandare noile competențe de bază necesare tuturor persoanelor pentru a face față cerințelor societății și economiei bazate pe cunoaștere și pentru a facilita accesul post-școlar la învățarea pe toată durata vieții.