Rezultate de exceptie, obținute de Seminarul Teologic din Iași la Olimpiadele naționale

Arhiepiscopia Iaşilor

Rezultate de exceptie, obținute de Seminarul Teologic din Iași la Olimpiadele naționale

La etapele naționale ale olimpiadelor din acest an pentru seminariile teologice ortodoxe şi școlile vocaționale, elevii Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Vasile cel Mare“ din Iași au obținut nu mai puțin de 7 premii, printre care și locul I la disciplina Dogmatică Ortodoxă, câștigat  pentru a cincea oară consecutiv de seminarul ieșean. Încă o dată, instituția de învățământ aflată de cincisprezece ani sub îndrumarea părintelui director Dragoş Bahrim a dovedit că este una dintre cele mai bune școli vocaționale din țara noastră.

Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Vasile cel Mare“ din Iași s-a impus în ultimii ani prin numărul mare de premii luate la diversele concursuri şi olimpiade naţionale, la diferitele discipline de învăţământ. Anul acesta, continuând tradiția, instituția de învățământ ieșeană a obținut nu mai puțin de 7 premii la etapele naționale ale olimpiadelor pentru seminariile, liceele teologice ortodoxe și școlile vocaționale.

Astfel, la Olimpiada Naţională de Religie pentru seminarii şi licee teologice ortodoxe ce a avut loc în perioada 23-26 aprilie 2014 la Alba Iulia, elevul Claudiu-George Dulgheru din clasa a XII-a A a obținut Premiul I la disciplina Dogmatică Ortodoxă, elevul David Teleagă din clasa a XI-a B a obținut Premiul special pentru diciplina Istoria Bisericii Ortodoxe Române, iar  eleva Ștefania-Geanina Chisăliță din  clasa a X-a C a primit Premiul special pentru diciplina Studiul Noului Testament.

La Olimpiada Naţională de Arte Vizuale, Arhitectură şi Istoria Artei de la Slatina, eleva Alexandru Băiceanu din clasa a XI-a C a obținut Premiul al II-lea pentru Pictură icoană, iar Alexandru Zaharia din  clasa a XII-a B, tot Premiul II pentru Pictură icoană. De asemenea, la Olimpiada națională de Limbi clasice, organizată la Pitești, în perioada 5-8 aprilie, doi elevi seminariști ieșeni au obținut două premii foarte importante: Ștefan-Ilie Graur, din clasa a IX-a B, a obținut Premiul al II-lea, iar Ioan Simiraș, din clasa a X-a A, Premiul al III-lea.

Locul I la Dogmatică, obținut de un elev ce a renunțat la Liceul de informatică în clasa a X-a pentru a se alătura Seminarului Teologic

„Olimpiadele de anul acesta ne-au adus din nou multe bucurii, pentru că elevii noștri, după luni de muncă asiduă, au reușit să obțină iarăși premii foarte importante pentru seminar. Cel mai important premiu este premiul I la Dogmatică, obținut de Seminarul ieșean pentru a cincea oară consecutiv, de data aceasta de către Claudiu Dulgheru, un copil ce a renunțat la Liceul de informatică în clasa a X-a pentru a se alătura seminariștilor, demonstrând că acolo unde este credință, pasiune și dăruire, cu adevărat toate sunt cu putință. Felicitări profesorilor îndrumători pr. prof. Cristian Barnea, prof. Ioan Dura, pr. prof. Paul Rusu, pr. prof. Constantin Simiraș, prof. Ioana Măriuței și prof. Petrișor Sofragiu, care i-au susținut și încurajat permanent pe tinerii performeri ieșeni”, a declarat pr. Dragoș Bahrim, directorul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Vasile cel Mare”din Iași.

Părintele director a acceptat să ne spună câteva cuvinte și despre ce se află în spatele obținerii acestor premii olimpice: „Pentru a obține premiu la o olimpiadă școlară, nu înseamnă să te pregătești o săptămână sau două sau să înveți lecțiile care ți se predau la școală, ci presupune foarte multă muncă suplimentară. Cred că una din presupozițiile importante care stau la baza performanței școlare este ca acel copil să aibă vocație pentru studiu, pentru cercetare și pentru autodepășire. Dacă nu ai o pasiune pentru studiu care să te macine zi și noapte, nu poți ajunge la performanță. Mai mult decât atât, pentru susținerea performanței școlare,este nevoie de susținerea întregului colectiv școlar. Toți profesorii din școală trebuie să formeze o echipă cu atât mai mult când sunt situații de performanță și să-i susțină pe cei care aspiră la aceasta. Performanțele nu sunt doar ale elevilor, nu sunt doar ale unui singur profesor, ci sunt ale întregii școli.  Între profesorul îndrumător și elev trebuie să fie o colaborare foarte strânsă, o colaborare care trebuie să devină comuniune. O relație ideală între profesor și elev ar fi aceea între dintre duhovnic și ucenic, dintre maestru și discipol. Indiscutabil, și calitățile profesorului contează foarte mult. Un profesor trebuie să știe prin experiența lui și prin studiu îndelungat cum să-i îndrume pe acei copii, ce bibliografie să le sugereze și totodată să aibă duhul discernerii lucrurilor celor mai importante pentru studiu pentru că nu orice carte citită pe un domeniu este importantă pentru performanță. Trebuie să fie la curent cu ultimile noutăți în domeniu. Pentru o olimpiadă, nu e timp de pierdut cu lucrurile bune, ci trebuie studiate doar cărțile foarte bune, cele excepționale”.

Citește despre: