„Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”

Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului

„Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”

    • „Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”
      „Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”

      „Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”

Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare” - Hârja a devenit partener în unul dintre cele mai importante proiecte. Acesta este dedicat seniorilor care se află în criză temporară, în situații de dificultate personală/familială sau care au nevoie de consiliere, informare și susținere emoțională.

 

Asociația „Sfântul Voievod Ștefan cel Mare” - Hârja din judeţul Bacău şi Fundația „Principesa Margareta a României” vor colabora în cadrul proiectului „Telefonul vârstnicului”. Proiectul amintit este o linie telefonică gratuită și confidențială, destinată vârstnicilor din ţara noastră. La numărul de telefon 0800 460 001 pot suna vârstnici care au nevoie de informare și consiliere, dar și dacă se simt singuri, din pricina izolării sociale foarte răspândite printre persoanele cu vârsta de peste 65 de ani. Proiectul, inițiat și dezvoltat de către Fundația „Principesa Margareta a României”, vine ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, fenomen în creștere atât la nivel mondial și european, cât și la nivel național. Părintele Ilarion Mâță, președintele asociației de la Hârja și inspector în cadrul Sectorului social – filantropic al Eparhiei Romanului şi Bacăului, a semnat convenția de colaborare cu Fundația „Principesa Margareta a României”. În perioada următoare, va fi implementat pe cuprinsul Eparhiei Romanului şi Bacăului și nu numai, proiectul „Răspundem cu suflet vârstnicilor din România”. Pe lângă problemele financiare și cele medicale, categoria de populație cu vârsta de peste 65 ani întâmpină două mari probleme: singurătatea și accesul limitat la informație. Acestea sunt cauze de la care a pornit nevoia unui asemenea proiect. În colaborare cu instituții specializate în îngrijirea persoanelor vârstnice din toată România, acesta oferă soluții la problemele celor care apelează linia. Informațiile oferite de către operatorii specializați în asistență socială îi redirecționează pe apelanți la specialiștii din cadrul diverselor instituții care pot răspunde nevoilor acestora prin serviciile pe care le furnizează. Prin misiunea și serviciile furnizate de către asociaţia de la Hârja, obiectul convenției cu Fundația „Principesa Margareta a României” constă în colaborarea părţilor în vederea creșterii nivelului de informare a vârstnicilor privind drepturile și beneficiile asigurate acestora de ambele părți. Vârstnicii din județul Bacău, care apelează la numărul unic de telefon, pot beneficia în final de servicii de îngrijire în sistem rezidențial sau la domiciliu în funcție de nevoile identificate alături de operatorul telefonic.

Citește despre: