Rugăciunile de la începutul Vecerniei

Taine, ierurgii, slujbele Bisericii

Rugăciunile de la începutul Vecerniei

La vremea cuvenită, cântărețul sau paraclisierul bate toaca, trage clopotul și aprinde candelele. Preotul intră în biserică și spune rugăciunea: „Intra-voi în casa Ta”, pregătindu-se pentru începerea Ceasului al IX-lea.

La vremea cuvenită, cântărețul sau paraclisierul bate toaca, trage clopotul și aprinde candelele. Preotul intră în biserică și spune rugăciunea: „Intra-voi în casa Ta”, pregătindu-se pentru începerea Ceasului al IX-lea. Acest Ceas ne aduce aminte de cel mai înfricoșat, dar și cel mai fericit timp, când Domnul nostru Iisus Hristos, răstignit pe cruce, și-a dat sufletul lui Dumnezeu Tatăl și a adus sacrificiul deplin pentru păcatele lumii. Căci, prin moartea Domnului s-a omorât moartea și cei ce se aflau în iad se eliberează din el.

Deci, în acest caz, când slujba Ceasului al IX-lea o precede pe cea a Vecerniei, rugăciunile începătoare vor fi rostite doar în cadrul celei dintâi. Astfel, în timp ce la strană se citește rugăciunea de la sfârșitul Ceasului al IX-lea („Stăpâne Doamne, Iisuse Hritoase, Dumnezeul nostru”), preotul încheie ziua liturgică ce tocmai se sfârșește o dată cu slujba Ceasului IX și se pregătește pentru a începe slujba următoarei zile (Vecernia), deschizând dvera (perdeaua ușilor împărătești) și dând binecuvântarea  („Binecuvântat este Dumnezeul nostru”). În cazul în care înaintea Vecerniei nu se face Ceasul al IX-lea, Vecernia va cuprinde rugăciunile începătoare, adică: Împărate ceresc, Sfinte Dumnezeule, Preasfântă Treime, Tatăl nostru.

Citește despre: