Patriarhul României: „Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului”

Patriarhia Română

Patriarhul României: „Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului”

    • Patriarhul României: „Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului”
      Patriarhul României: „Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului”

      Patriarhul României: „Învierea lui Hristos este semnul biruinței iubirii Lui smerite asupra păcatului”

Duminică, 1 mai 2016, mii de credincioşi aflaţi pe Colina Bucuriei din Bucureşti au primit, în faţa Reşedinţei Patriarhale, Sfânta Lumină adusă de la Ierusalim. Aici, slujba Învierii Domnului a fost oficiată de Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române. Alături de Patriarhul României a slujit şi Preasfinţitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor.

La slujba de la Patriarhie a participat şi Preşedintele României, Klaus Iohannis.

„Primul element al Universului Creat a fost Lumina. Lumina Creată în ziua întâi este Veșmânt sau Simbol al unei alte Lumini, Lumina Necreată. Cu alte cuvinte, Lumina este memoria Universului, ca trecere de la neființă la ființă, de la neexistență la existență, iar țelul ultim al Universului este Cerul Nou și Pământul Nou sau transfigurarea pământului și al cerului în Lumină Necreată. De aceea în noaptea de Paști cântăm: Luminează-te, Luminează-te  Noule Ierusalime. Învierea Domnului este începutul unui Cer Nou și al unui Pământ Nou în care nu va fi moarte și nici stricăciune, descompunere sau degradare a naturii umane”, a mărturisit Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române.

Preafericirea Sa  a îndemnat credincioşii să lupte împotriva păcatului, aşa cum a făcut Mântuitorul Iisus Hristos.

„Trecerea sau Paște înseamnă că  Hristos a biruit păcatul, iadul și moartea și a dăruit nouă sfințenie în locul păcatului, ca mod de existență, a biruit iadul ca singurătate absolută prin Pogorârea Sa cu sufletul unit cu Dumnezeirea Sa, aducând în mijlocul izolării sau însingurării extreme iubirea Sa nesfârșită și a stabilit comuniunea între cei care L-au așteptat să vină ca Mântuitor. De aceea, Învierea în Ortodoxie începe în iad, atunci când Hristos predică în iad Învierea celor care erau în locuința morților de la începutul lumii, de la căderea protopărinților Adam și Eva. Hristos nu a Înviat pentru Sine, ci pentru a ridica din moarte, din însingurarea permanentă pe om și să-l ducă la comuniunea, la bucuria și Slava Împărăției lui Dumnezeu”, a spus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.

„Învierea de obște sau universală este însoțită de evaluarea faptelor noastre săvârșite în istorie. Dacă am iubit pe Dumnezeu și semenii ne vom bucura de Dumnezeu care este iubire. Dacă l-am respins pe Dumnezeu, dacă am refuzat iubirea Lui, El ne respectă libertatea noastră de a fi  veșnic despărțiți de El. Pentru că nu ne obligă să-L iubim dacă noi nu vrem. Toată taina mântuirii este taina libertății și a iubirii. Dacă în mod liber îl iubim pe Dumnezeu, vom simți bucuria comuniunii sau  vieții veșnice cu Dumnezeu. Iată această taină a iubirii este mai tare ca păcatul, iadul și moartea. De fapt este conținutul duhovnicesc al Sfintelor Paști”, a mărturisit Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române

În încheierea cuvântului său, Preafericirea Sa a îndemnat credincioşii să nu-i uite pe cei săraci, bolnavi, suferinzi, îndoliaţi şi întristaţi. Sărbătoarea Învierii Mântuitorului a continuat cu oficierea în Catedrala Patriarhală a Sfintei Liturghii a Sfântului Ioan Gură de Aur.

Sursa: basilica.ro

Citește despre: