Campania pentru o copilărie fără reclame
O cultură media axată pe publicitate vinde copiilor comportamente și valori motivate de necesitatea de a promova profitul și nu binele publicului larg. Comercializarea copilăriei este astăzi cauza nenumărator probleme foarte grave cu care se confruntă atât copiii, cât și societatea în întregul ei.
Știați că marile companii cheltuie aproximativ 17 miliarde de dolari în fiecare an pentru publicitatea destinată copiilor? Aceasta este o creștere semnificativă prin raport la cele 100 de milioane de dolari care se cheltuiau acum 20 de ani.
Până la vârsta de 8 ani copiii nu înțeleg scopul persuasiv al publicității, iar cei mai tineri nu pot face distincția dintre reclamele publicitare și conținutul unui program.
Copiii cu vârsta între 2 și 11 ani văd la televizor aproximativ 25.000 de anunțuri doar într-un singur an.
„Campania pentru o copilărie fără reclame” este o coaliție națională a profesioniștilor din domeniul sănătății, a profesorilor, a părinților și a unor persoane care își fac griji pentru copii. „Campania pentru o copilărie fără reclame” este singurul organism național din Statele Unite al cărui scop este acela de a limita impactul „culturii” publicității asupra copiilor. Această echipă este formată din profesioniști și experți emineți în impactul publicității asupra copiilor. Iar cei mai mulți dintre noi suntem de asemenea și părinți.
Misiunea „Campaniei pentru o copilărie fără reclame” este aceea de a feri copilăria de publicitate. O cultură media axată pe publicitate vinde copiilor comportamente și valori motivate de necesitatea de a promova profitul și nu binele publicului larg. Comercializarea copilăriei este astăzi cauza nenumărator probleme foarte grave cu care se confruntă atât copiii, cât și societatea în întregul ei. Obezitatea infantilă, problemele legate de alimentație, violența infantilă, sexualizarea, stresul familial, alcoolul și tabagismul în rândul minorilor, materialismul agresiv și dispariția jocurilor creative sunt exacerbate prin publicitate și marketing. Sănătatea democrației și durabilitatea planetei noastre sunt amenințate atât timp cât copiii noștri adoptă valorile care domină cultura comercială a dependenței de lucrurile pe care le cumpărăm pentru a ne întreține, o atitudine „eu mai întâi”, cumpărăturile impulsive, iraționale și fidelitatea servilă față de un anumit brand. „Campania pentru o copilărie fără reclame” militează pentru drepturile copiilor de a crește și pentru libertatea părinților de a-i educa, într-un mediu ferit de orice interese comerciale.