De ce sunt mai multe sfinte fecioare în calendar, decât femei care au fost căsătorite?
De ce majoritatea femeilor sfinte sunt cele fecioare, nu cele căsătorite?
Poți adresa oricând o întrebare în cadrul rubricii „Întreabă preotul” transmise LIVE pe doxologia.ro și pe conturile noastre de Facebook și YouTube.De aceea, te îndemnăm să te abonezi la canalul de YouTube și să ne urmărești pe Facebook, pentru a primi în timp util notificările și a afla când intrăm în direct cu unul dintre preoții care vor răspunde la întrebări.
Nu uita, însă, că unele întrebări își găsesc cel mai bun răspuns la părintele duhovnic sau la preotul din parohia ta!
Pentru că timpul transmisiunilor în direct este limitat, ne rezervăm dreptul de a selecta, modera și edita întrebările și comentariile adresate.
O parte dintre răspunsuri se vor regăsi în format text și/ sau video în cadrul acestei secțiuni.
Îți mulțumim pentru înțelegere!
De ce există diferențe cu privire la numirile sfinților mucenici?
Site dezvoltat de DOXOLOGIA MEDIA, Mitropolia Moldovei și Bucovinei | © doxologia.ro
Soră Ana,
Într-adevăr, în calendar întâlnim mai multe sfinte care și-au asumat jugul greu, dar frumos al fecioriei și al vieții de mănăstire. Asta nu înseamnă că cei care se căsătoresc nu au aceeași țintă și, mai ales, nu își împlinesc chemarea la sfințenie. În Sinaxare întâlnim și sfinte femei care au fost căsătorite. Iată câteva exemple de sfinte care au fost căsătorite: Rufina (2 septembrie), Vasilissa (6 septembrie), Teodora din Alexandria (11 septembrie), Evantia (11 septembrie), Teopista (20 septembrie), Doroteia (24 septembrie), Domnina (4 octombrie), Neonila (28 octombrie), Iunia (17 mai), Daria, (8 iunie), Natalia (25 august).
Așadar, căutarea sfințeniei nu reprezintă apanajul vreunei categorii sociale sau profesionale, nici nu este rezervată doar cinului monahal ori vreunui ins în chip individual. Porunca Domnului: „fiți sfinți” nu se adresează doar clericilor, cinului monahal, nici nu se referă la un singur popor. Indiferent de națiune, etnie, apartenență socială ori profesională, independent de situația economică și culturală, sfințenia este, de fapt, sensul deplin al vieţii omului pe pământ, împlinirea umanului, după cum afirma unul dintre marii noștri teologi.
Cu bune doriri, pr. Mihail