Violul poate justifica o crimă?

Familie

Violul poate justifica o crimă?

    • Violul poate justifica o crimă?
      Violul poate justifica o crimă?

      Violul poate justifica o crimă?

Un juriu din Texas va decide dacă tatăl unei fetiţe de 4 ani a greşit sau nu când, prinzându-l pe cel care a molestat-o pe fiica sa, l-a bătut crunt, ceea ce i-a cauzat moartea.

Mulţi au spus că tatăl fetiţei a făcut ceea ce trebuia, însă există mulţi factori de luat în considerare.

Incidentul s-a produs în Shiner, Texas, unde tatăl în vârstă de 23 de ani, a fost anunţat de un alt copil că fiica sa de 4 ani a fost răpită de o persoană neidentificată. Tatăl a raportat poliţiei că l-a găsit pe atacatorul fetiţei sale parţial dezbrăcat şi în timp ce o molesta pe fetiţa lui. Aşa că l-a atacat pe violator, care a murit puţin timp după aceea. Apoi a anunţat poliţia. Tatăl nu a fost arestat.

Imensa majoritate a cetăţenilor din Shiner a considerat că tatăl a făcut ceea ce trebuia, apărându-şi fetiţa de mâinile unui violator. Totuşi violenţa extremă, cauzatoare de moarte nu este niciodată un lucru bun, consider alţi oameni. Mulţi au spus că în acele moment, tatăl şi-a asumat rolul de judecător şi executor.

Vorbind pentru FOX News, James Harrington, director al Proiectului Drepturilor Civile din Texas a spus că tatăl avea tot dreptul să-şi apere fetiţa de furia unui violator.

Fox News a realizat şi un sondaj, în care 87,89% dintre respondenţi sunt de acord cu fapta tatălui, 8,84% au vorbit despre emoţia unui tată care-şi vede fetiţa violată, şi au cerut clemenţă, iar 2,5% au condamnat fapta.

Merită un om să fie ucis, chiar dacă săvârşeşte o crimă sau un viol? În Statele Unite, unde există câteva state unde se mai practică pedeapsa cu moartea, ca reziduu al vestului sălbatic (inclusive Texas-ul), cetăţenii cred că o violenţă extremă cheamă şi justifică o violenţa la fel. Este însă o viziune total contrară Evangheliei şi învăţăturii creştine, în care iertarea şi îndurarea sunt întotdeauna puncte de pornire în edificarea şi îndreptarea omului păcătos. Şi aceasta pentru că dogma creştină certifică şi asumă legea vieţii veşnice, a judecăţii lui Dumnezeu asupra oamenilor şi a vremelniciei acestei lumi. Legea Talionului vetero-testamentar justifică crima împotriva criminalilor, însă Legea iubirii propovăduieşte iertarea, chiar cu preţul vieţii, cheamă la îndreptare, strigă după dreptatea iubitoare a lui Dumnezeu, asumă dreptul omului la întoarcere, stră-vede Împărăţia lui Dumnezeu cea veşnică, unde va fi răsplătirea absolută pentru totul.

La o primă vedere, un tată disperat, care-şi vede copila violată de un nemernic, are tot dreptul să bată, să molesteze şi să violenteze pe agresor. La o înţelegere mai adâncă, iubirea ca forţă fundamentală a lumii trebuie să primeze, justiţia umană trebuie să-şi facă treaba, iar iertarea să fie fundamentul vindecării de durere şi de suferinţă. Pentru că adevărata viaţă nu e pământul ci raiul nemuritor, iar adevărata moarte nu este decesul, ci iadul cel veşnic.