Biserici necalcedoniene
Din câte am citit, nici bisericile siriacă, coptă sau antiohiană nu recunosc Sinodul IV, dar totuşi se intitulează "biserici ortodoxe". Din punct de vedere dogmatic sunt diferenţe semnificative ? Întreb nu dintr-o dorinţă de a participa la vreo slujbă acolo, ci din dorinţa de adevăr ! Mulţumesc.
Poți adresa oricând o întrebare în cadrul rubricii „Întreabă preotul” transmise LIVE pe doxologia.ro și pe conturile noastre de Facebook și YouTube.De aceea, te îndemnăm să te abonezi la canalul de YouTube și să ne urmărești pe Facebook, pentru a primi în timp util notificările și a afla când intrăm în direct cu unul dintre preoții care vor răspunde la întrebări.
Nu uita, însă, că unele întrebări își găsesc cel mai bun răspuns la părintele duhovnic sau la preotul din parohia ta!
Pentru că timpul transmisiunilor în direct este limitat, ne rezervăm dreptul de a selecta, modera și edita întrebările și comentariile adresate.
O parte dintre răspunsuri se vor regăsi în format text și/ sau video în cadrul acestei secțiuni.
Îți mulțumim pentru înțelegere!
-
Site dezvoltat de DOXOLOGIA MEDIA, Arhiepiscopia Iașilor | © doxologia.ro
Bisericile necalcedoniene nu recunosc Sinodul de la Calcedon 451, datorită unei expresii hristologice. Ele au preluat expresia Sf. Chiril Alexandrinul "o fire a lui Dumnezeu întrupată", iar expresia calcedoniană este "o persoană în două firi, neamestecate, neschimbate, neîmpărţite şi nedespărţite". De fapt este acelaşi lucru. Bisericile necalcedoniene au fost acuzate de monofizitism de ortodocşi, însă ele au condamnat deopotrivă monofizitismul ca erezie. Ele consideră expresia calcedoniană suspectă de nestorianism. Cultul lor este unul de o bogăţie extraordinară. Însă neavând celelalte sinoade ecumenice există unele dogme pe care nu le-au preluat. Ei rămân rupţi de Biserica Ortodoxă, deşi credinţa lor conţine un tezaur inestimabi de telogie, cult, patristică, iconografie etc. Oricum sunt denominaţiunile cele mai apropiate de ortodoxie. Pr. Ioan Istrati