Majoritatea pateurilor de pe piața românească conțin E-uri
Din cele 46 de tipuri de pateuri de pe piața românească analizate într-un studiu al Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor în România (ANPCPPSR), conțin aditivi alimentari (sau E-uri).
Rezultatele studiului au arătat că, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au două E-uri, 13,04 % conţin şase E-uri, iar 8,69 % conţin nouă E-uri.
Doar la doi dintre producătorii analizaţi nu a fost specificat niciun aditiv alimentar în pateuri, în timp ce în alte trei produse ale altor producători/distribuitori s-a găsit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.
Cercetarea a mai arătat că 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informaţii cu privire la valorile energetice. Potrivit specificaţiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mică valoare este de 125 kcal/100 g.
Reprezentaţii ANPCPPS România au achiziționat în mod aleatoriu și anonim din supermarketurile de pe teritoriul ţării, în perioada iulie - august 2013, mostrele analizate.
Producătorii și distribuitorii analizaţi sunt următorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Producţie Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS România - InfoCons, în cadrul consorţiului International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoştinţă de cauză.
Sughițul – interviu cu dr. Nicoleta Dimitriu
Site dezvoltat de DOXOLOGIA MEDIA, Arhiepiscopia Iașilor | © doxologia.ro