Ce mâncăm pentru a avea oase sănătoase

23 Octombrie 2018 Oana Hîncu Stil de viaţă
 

Pentru a preveni fragilitatea oaselor, apariția osteoporozei și degradarea danturii, calciul și vitamina D nu trebuie să lipsească din alimentația de zi cu zi.

Vă prezentăm astăzi câteva alimente pe care le puteți introduce cu ușurință în dieta zilnică, pentru a vă asigura necesarul de calciu și vitamina D:

  • Ouăle - pe lângă calciu și vitamina D, ouăle conțin și vitamine din complexul B, vitamina E, fier, potasiu, fosfor, sodiu, magneziu, carotene și proteine.
  • Iaurtul natural, neîndulcit - conține calciu, vitamina D, vitamina A, vitamine din complexul B și probiotice care reglează flora intestinală.
  • Spanacul - conține calciu, vitamina D, vitaminele A, C, K și vitamine din complexul B, antioxidanți, fibre și minerale, acesta scăzând riscul apariției bolilor de inimă sau al afecțiunilor degenerative ale ochilor.
  • Sardinele - sunt o sursă importantă de calciu, acizi grași esențiali omega-3, vitaminele B12 și D, proteine, seleniu și fosfor.
  • Portocalele - conțin calciu, vitaminele A, C, E și vitamine din complexul B, potasiu, fosfor, cupru, mangan și magneziu, au efect detoxifiant, energizant și tonic.

Pe lângă acestea, bogate în calciu sunt și broccoli, laptele, kefirul, urda, somonul, varza, semințele de susan, smochinele, migdalele, rubarba, amaranth-ul sau semințele de chia.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte de a începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie