Năut copt

Bogat în proteine și fibre alimentare care ajută sistemul digestiv, năutul se poate consuma în supe, tocănițe, chifteluțe, pateuri, salate.

Pentru a prepara această rețetă, aveți nevoie de următoarele ingrediente:

  • o cană cu năut
  • sare și piper
  • o linguriță cu paprika dulce
  • 3 linguri cu ulei de rapiță sau de floarea-soarelui presat la rece
  • jumătate de linguriță cu pulbere de curry
  • un vârf de cuțit cu chimion măcinat.

Puneți năutul într-o oală, peste care turnați 3 căni cu apă clocotită. Acoperiți vasul cu capac și lăsați la hidratat peste noapte.

A doua zi, puneți năutul la fiert, iar când boabele sunt fierte, se scurg de apă și se lasă la răcit.

Puneți toate condimentele într-o pungă, adăugați năutul și uleiul, sigilați punga și agitați-o energic, pentru ca toate boabele să fie acoperite cu mixul de condimente.

Transferați conținutul pungii într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Dați tava la cuptorul preîncălzit, la temperatură medie, până ce năutul se rumenește.

Se servește rece, alături de salată, legume crude, coapte sau făcute la abur.

Poftă bună!

Citește alte articole despre: năut, chimion, curry, paprika, mâncare de post, mancare sanatoasa

De la același autor

Ultimele din categorie