De ce este bine să consumați gulii

Foarte populară în țările nordice și mai puțin la noi, gulia este un foarte bun tonic general și aliat împotriva tulburărilor tiroidiene și renale, care nu ar trebui să lipsească din alimentația femeilor aflate în perioada de menstruație.

Analiza chimică a guliei a relevat că aceasta conține vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, H, K), minerale (magneziu, fosfor, potasiu, calciu, sodiu, fier, cupru, mangan, seleniu, sulf), acizi grași omega-3 și omega-6, glucide, lipide, apă, proteine, enzime, acizi, antioxidanți.

Datorită compoziției sale bogate în elemente nutritive importante, gulia aduce numeroase beneficii sănătății umane:

  • contribuie la sănătatea oaselor, dinților, cartilajelor, gingiilor;
  • reduce riscul de a contracta infecții;
  • accelerează cicatrizarea, contribuie la creșterea și regenerarea țesuturilor;
  • menține Ph-ul sangvin;
  • reduce riscul de a dezvolta cancer (reduce cu 25% cancerul ovarian, cu 12% cancerul testicular, de prostată, dacă se consumă zilnic);
  • reduce procesele de degenerare cognitivă la persoanele vârstnice;
  • întârzâie procele de îmbătrânire, are efecte antioxidante;
  • contribuie la producerea celulelor roșii, stimulează imunitatea;
  • adjuvant în tratamentul pentru hipertiroidism;
  • combate rahitismul;
  • ajută în curele de slăbire, combate obezitatea;
  • combate infecțiile virale (se consumă sirop de gulie, care se prepară tăind o gulie în jumătate, se scobește în mijloc, se pune miere și se consumă sucul lăsat);
  • stabilizează nivelul glucozei în sânge (recomandat diabeticilor);
  • previne anemia;
  • combate contracțiile muculare, benefic în cazul cârceilor;
  • reduce toxicitatea la nivel renal (recomandat femeilor care se află în perioada de menstruație deoarece acestea au o aciditate urinară foarte ridicată, fapt care afectează, pe termen lung, sănătatea rinichilor);
  • scade riscul de infecții ale aparatului urinar (ex. cistită) cu peste 20% la femei și 18% la bărbați;
  • stimulează fertilitatea, favorizează selecția spermatozoizilor de către ovul în perioada concepției (studiile arată că femeile care consumă gulii au cu 20% șanse mai mari să aibă un băiat);
  • contribuie la buna funcționare a digestiei și colonului, datorită conținutului de fibre;
  • reglează tulburările de somn (insomnia - se consumă timp de 2 săpătămâni fiertură de gulii);
  • au efecte sntiscorbutice, declorurante, depurative;
  • previne ateroscleroza, împiedicând colesterolul să se depună pe pereții arteriali;
  • contribuie la buna funcționare a sistemului cardiovascular;
  • combate acneea;
  • ajută la vindecarea furunculelor, eczemelor degerăturilor (se aplică local cataplasme cu suc);
  • ajută în caz de amigdalită (se face gargară cu infuzie concentrată dintr-o lingură de semințe de gulie măcinate și o lingură de flori de tei);
  • atenuează simptomele gutei, răcelilor, litiazei urice (se face o infuzie din părți egale de semințe măcinate de gulie și flori de tei, câte o linguriță la o cană cu apă fierbinte).

Pentru a beneficia de efectele guliei, puteți face o cură de 7-14 zile cu gulie, timp în care se consumă zilnic 200-300 g de gulii proaspete sau sub formă de suc. Cura nu va depăși 14 zile, deoarece poate cauza dereglări grave ale glandei tiroide.

Guliile pot fi consumate sub formă de salată, suc, prăjite, piure, coapte, murate, în supe sau ciorbe.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte a de începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie