Regimul alimentar recomandat persoanelor predispuse bolii Alzheimer

Atât persoanele suferinde, cât şi cele sănătoase trebuie să ştie că, dintre toate componentele organismului, creierul este cel mai mare „gurmand”, necesitând o mare cantitate de energie pentru materia cenuşie, în care lucrează, fără întrerupere, peste 100 miliarde de celule nervoase, fiecare celulă fiind legată de câte 10.000 de neuroni.

În fiecare secundă, creierul, bine hrănit, primeşte sau transmite milioane de informaţii sau mesaje.

Deşi creierul uman cântăreşte numai 2-3% din greutatea corpului, el consumă circa 20% din energia înmagazinată zilnic prin alimentaţie. Aceste cifre demonstrează existenţa unei legături strânse între capacitatea de gândire şi cantitatea sau calitatea alimentelor ingerate.

Un meniu dedicat întăririi memoriei, a puterii de concentrare şi a creativităţii implică o cură de sucuri şi crudităţi timp de 2 luni, din care să nu lipsească sucul de morcov (150 ml de 3 ori pe zi, cu 10 minute înainte de mese), sucul de mere (200 ml de 2 ori pe zi, la orele 10 şi 16) şi sucul de portocale (minimum o jumătate de pahar zilnic).

Aceste sucuri acţionează în reducerea riscului atacurilor cerebrale şi a tensiunilor intelectuale, ca urmare a conţinutului ridicat în vitamine (mai ales C).

În funcţie de sezon, cura se completează cu căpşuni şi fragi (minimum 150 g pe zi), care atenuează stresul cotidian, dând un sentiment de confort spiritual, datorită conţinutului în lecitine.

Unele legume (broccoli, varză, ţelină, cartofi, ceapă, ridichi) stimulează memoria deteriorată şi previn evoluţia maladiei Alzheimer, prin efectul contra oboselii psihice şi a surmenajului intelectual.

La persoanele care şi-au pierdut o parte din funcţiile intelectuale se recomandă fructe de ananas (pentru actori şi muzicieni) şi banane (pentru sportivi de performanţă la care s-au diminuat calmul şi încrederea în forţele proprii).

O recomandare a cercetătorilor francezi este corelată cu efectul consumului săptămânal de peşte, fructe de mare (scoici, creveţi – 100 g zilnic) şi ulei de peşte oceanic (în capsule), care conţine un important poliacid gras nesaturat de tip Omega-3. Aceste produse reduc substanţial riscul bolii Alzheimer prin protejarea vaselor de sânge şi prin regenerarea celulelor nervoase deteriorate.

Nu putem exclude consumul la masă a unui pahar de vin roşu (nu mai mult!) care previne apariţia bolii Alzheimer, prin reducerea incidenţei afecţiunilor psihice şi neurologice.

În regimul de alimentaţie, la persoanele în vârstă de peste 60-65 de ani, se va asigura plafonul necesar de vitamină B9 (acid folic), existent în legume verzi (spanac, salată, ştevie, pătrunjel, ceapă verde, broccoli, păpădie), precum şi în porumb, ficat de pui şi de vită. Această vitamină intervine în sinteza mai multor neurotransmiţători şi participă la buna funcţionare a creierului.

Se exclud din alimentaţie carnea de porc, grăsimile animale, cafeaua, băuturile alcoolice în exces, zahărul alb şi produsele zaharoase, precum şi adaosurile de excitante, coloranţi chimici şi stabilizatori, care pot provoca pierderi de memorie, autism şi boala Alzheimer. Chiar şi pâinea albă ar trebui să fie înlocuită cu pâine neagră, de secară sau Graham.

(Viață sănătoasă și tinerețe prelungită prin medicină naturistă, vol. 1)

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte de a începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie