Salată cu creveți

Bogați în acizi grași esențiali omega-3, creveții sunt printre cele mai sănătoase fructe de mare, pe care ar trebui să le consumăm săptămânal.

Pentru a prepara această rețetă, aveți nevoie de următoarele ingrediente:

  • o mână cu creveți decorticați
  • jumătate de castravete cornishon tăiat rondele cât mai subțiri
  • câteva frunze de rucola
  • o lingură rasă cu semințe de susan crude
  • un sfert de ardei gras roșu, cărnos, tăiat fâșii subțiri
  • o lingură cu ulei de susan
  • un cățel de usturoi zdrobit
  • 2-3 fire de coriandru verde tocat mărunt sau pătrunjel
  • o lingură cu suc de lămâie
  • câțiva tăiței de orez
  • o linguriță cu ulei de măsline presat la rece
  • sare și piper.

Într-o tigaie neaderentă încinsă se pune uleiul și ardeiul gras și se sotează, la foc mediu, pentru 2 minute, până se înmoaie puțin.

Tăițeii de orez se pun într-un bol, se toarnă deasupra apă clocotită și se lasă aproximativ 5-10 minute (în funcție de timpii indicați pe ambalaj) să se înmoaie, după care se scurg cu ajutorul unei strecurători.

Se îndepărtează apoi ardeiul gras din tigaie și în uleiul rămas se pune usturoiul.

Când acesta începe să-și lase aroma, se ia din tigaie și se aruncă. Se adaugă creveții și se sotează pe ambele părți, cam 2-3 minute în total.

Se transferă apoi creveții într-un bol, se adaugă ardeii, rucola, câțiva tăițeii de orez și semințele de susan.

Asezonați cu sare și piper, turnați deasupra o linguriță cu ulei de măsline, o lingură cu suc de lămâie proaspăt stors și amestecați cu două spatule din lemn.

Consumați salata proaspătă.

Poftă bună!

De la același autor

Ultimele din categorie