Aportul bamelor pentru sănătatea organismului

"Verde, aceasta e culoarea, în măsura în care clorofila, care oricum are o structură asemănătoare cu cea a sângelui, este cea care ne construiește sângele. Sângele construiește apoi toate celelalte țesuturi". (Robert Young, nutriționist și naturopat american)

Din aceeași familie cu bumbacul, cafeaua și hibiscusul, bamele reprezintă o sursă importantă de nutrienți vitali pentru organism. Beneficiile bamelor asupra sănătății sunt, în principal, legate de tractul digestiv și sistemul circulator. Astfel, consumul de bame:

  • curăță intestinul gros (conțin mucilagii solubile care stimulează tranzitul intestinal și diureza)
  • reglează colesterolul, acidul biliar și elimină toxinele metabolizate de organism (mucilagiul absoarbe excesele de colesterol, bilă și toxine, eliminându-le prin scaun)
  • detoxifiază colonul și ficatul (mucilagiile micșorează nivelul de colesterol și acidul din bilă, eliminând toxinele prin filtrarea ficatului)
  • calmează  simptomele colonului iritabil (are efecte laxative)
  • previne constipația și balonarea (datorită conținutului de fibre și apă. Constipația este cauzată de un nivel prea mare de fibre și unul prea mic de apă)
  • adjuvant în tratamentul ulcerului
  • previne cancerul de colon și totodată este adjuvant în lupta împotriva acestuia
  • sporesc eficacitatea probioticelor
  • previne arteroscleroza
  • reglează glicemia (reduce riscul apariției diabetului; mucilagiile și fibrele reglează absorbția zahărului în intestinul subțire)
  • reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare (atacul de cord, atacul cerebral)
  • menține sănătatea sistemului ocular, a pielii și membranelor (previne apariția cataractei; datorită conținutului de vitamină A)
  • recomandate femeilor însărcinate (acidul folic din compoziția sa ajută la dezvoltarea tubului neural al fătului)
  • protejează organismul împotriva agenților infecțioși și a radicalilor liberi (conține vitamina C, antioxidanți)
  • adjuvant în tratamentul infecțiilor pulmonare, a afecțiunilor respiratorii (traheită, bronșită, astm, tuse, apnee)
  • combate obezitatea, ajută în curele de slăbire (bamele au 31 de calorii într-o 100g)
  • adjuvant în tratamentul bolilor de rinichi
  • hidratează tractul digestiv prin intermediul mucilagiilor.

Pentru a putea beneficia de toți nutrienții din bame, este recomandat să le consumați proaspete, în salate (pe cele foarte tinere) sau înnăbuție la foc mic (pentru a menține integritatea mucilagiilor).

*****

În componența a 100 de grame de bame se regăsesc vitamine (A - 375 IU, B1 - 0,2 mg, B2 - 0,060 mg, B3 - 1 mg, B5 - 0,245 mg, B6 - 0,215 mg, B9 - 88 mcg, C - 21,1 mg, E - 0,36 mg, K - 53 mcg), electroliți (sodiu - 8 - mg, potasiu - 303 mg), fitonutrienți (beta-caroten - 225 mcg, luteină - 516 mcg), minerale (calciu - 81 mg, cupru - 0,094 mg, fier - 0,8 mg, magneziu - 57 mg, mangan - 0,99 mg, fosfor - 63 mg, seleniu - 0,7 mcg, zinc - 0,6 mg), carbohidrați - 7,03 g, proteine - 2 g, fibre - 3,2 g și grăsimi - 0,1 g.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte a de începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie