Ce trebuie să mâncați pentru un sistem muscular sănătos

Vârsta, sedentarismul, unele afecțiuni scad anual masa musculară, favorizând astfel riscul apariției fracturilor.

Pe lângă exercițiile fizice, care ar trebui să intre în rutina tuturor, sunt și câteva alimente care contribuie la menținerea sănătății masei musculare, și anume:

  • ardeii, kiwi, salata, portocalele, bananele, pepenele galben, cartofii dulci - conțin o cantitate mare de antioxidanți care regenerează țesuturile musculare și combat acțiunea radicalilor liberi. De asemenea, cartofii dulci conțin și o cantitate mare de potasiu care combate efectele nocive ale consumului de carne;
  • peștele (somonul, tonul, sardinele, păstrăvul) - este bogat în acizi grași esențiali omega-3 care contribuie la formarea țesutului muscular;
  • semințele de dovleac - sunt bogate în minerale, acestea contribuind la formarea și la regenerarea țesutului muscular, dar și la relaxarea musculaturii, în special după exercițiul fizic;
  • iaurtul (de preferat degresat, îmbogățit cu vitamina D) - contribuie la buna funcționare a musculaturii, la creșterea și întărirea masei musculare.

Este recomandat a se consuma cel puțin un iaurt zilnic, 5-9 porții de legume săptămânal, pește de 3 ori pe săptămână și o mână de semințe în fiecare zi.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte a de începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie