Grapefruitul și sănătatea

Citric bogat în vitamine și antioxidanți, grapefruitul aduce și numeroase beneficii sănătății, specialiștii recomandând consumul zilnic a cinci porții de fructe și legume, a cel puțin 80 g fiecare.

O jumătate de grapefruit corespunde unei porții de fruct. Pe lângă conținutul bogat de vitamina C, fructul mai are în compoziție și vitamina A, apă, calciu, fosfor, potasiu, vitaminele B1, B2, B5, fier și licopeină, un antioxidant cu efecte antitumorale puternice.

Studiile din ultimii ani au concluzionat că un consum ridicat de fructe și legume poate scădea riscul de boli cardiovasculare datorită vitaminelor, mineralelor, antioxidanților și fibrelor pe care acestea le conțin, și care au un rol protector important.

Cercetătorii au demonstrat că persoanele care consumă citrice (inclusiv grapefruit) sunt mai protejate împotriva unor tipuri de cancer, precum cancerul bucal, faringian, esofagian, stomacal sau de colon.

De asemenea, consumul a două grapefruituri pe zi scade nivelul de colesterol și trigliceride în cazul persoanelor care au probleme cu nivelul de colesterol din sânge, iar persoanele care se luptă cu obezitatea sau supraponderabilitatea ar trebui să introducă în dieta lor o jumătate de grapefruit înaintea fiecărei mese principale, pentru a-și accelera metabolismul și a grăbi arderile.

Totodată, flavonoidele din grapefruit scad riscul de a dezvolta boala Parkinson.

Grapefruitul este unul dintre fructele care poate fi contraindicat în unele situații, fiindcă afectează sănătatea. Pentru mai multe informații, aici.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte a de începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie