Gutuile te scapă de răceală

Fruct aromat, de toamnă, gutuia are puține calorii și este o sursă importantă de vitamine și minerale, care ajută în combaterea gripei și răcelii.

Analizele de laborator au relevat că valoarea nutrițională a 100g fruct constă în: carbohidrați - 15,3 g; zahăr - 12,53 g; fibre - 1,9 g; grăsimi - 0,10 g proteine - 0,4 g; apă - 83,8 g; vitamina A - 40 mg; vitamina B3 - 0,2 mg; Vitamina B6 - 0,04 mg; vitamina B9 - 8 mg; vitamina C - 15,0 mg; calciu – 8 mg; fier - 0,7 mg; magneziu - 8 mg; fosfor -17 mg; potasiu - 197 mg; sodiu - 4 mg; valoare energetică - 60 kcal (240 kJ).

Pentru că ne aflăm deja în sezonul rece, consumul regulat de gutui (de preferat una pe zi) ne ferește de răceli, previne anemia și stimulează pofta de mâncare, are efect calmant în caz de tuse și bronșită, ajută în prevenirea inflamațiilor gâtului.

Având un conținut ridicat de glucide, vitamine și minerale, ele întăresc sistemul imunitar și îl ajută să lupte împotriva virozelor respiratorii.

Infuzia de coji și frunze de gutui combinate cu mierea de albine calmează tusea, înlătură răgușeala și eliberează căile respiratorii. Pentru angină, se rade pulpa unei gutui și se lasă la infuzat în apă fierbinte. Lichidul astfel obținut se bea sau se folosește pentru gargară, călduț.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte a de începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

Citește alte articole despre: tratament, răceală, gripă, gutui

De la același autor

Ultimele din categorie