De ce in Simbolul de Credință este menționată doar Taina Botezului?

Nu vă lăsaţi înşelaţi, purtătorilor de Hristos, dacă un eretic vă spune că botezul este unica taină sfântă, plină de milostivire, şi că altele nu există. Nu vă lăsaţi înşelaţi de faptul că în Crezul nostru se menţionează doar botezul, iar celelalte Sfinte Taine nu sunt menţionate...

Nu vă lăsaţi înşelaţi, purtătorilor de Hristos, dacă un eretic vă spune că botezul este unica taină sfântă, plină de milostivire, şi că altele nu există. Nu vă lăsaţi înşelaţi de faptul că în Crezul nostru se menţionează doar botezul, iar celelalte Sfinte Taine nu sunt menţionate. Sfinţii Părinţi de la Constantinopol, care au menţionat Sfântul Botez, recunoşteau şi celelalte taine sfinte. Pe lângă Botez, ei cinsteau şi Mirungerea, Mărturisirea, Sfânta Împărtăşanie, Cununia, Sfântul Maslu, Preoţia sfântă şi canonică. Atât Sfânta Scriptură, cât şi Sfânta Tradiţie confirmă toate aceste Taine. Totuşi, Sfinţii Părinţi, compunând concisul Simbol al Credinţei, au menţionat doar botezul, pentru că este prima taină fundamentală a Bisericii lui Dumnezeu. 

(Sfântul Nicolae Velimirovici, Credinţa poporului lui Dumnezeu, Traducere din limba engleză: Diana Potlog, Editura Sophia, Bucureşti, 2001, p. 47)

De la același autor

Ultimele din categorie