Vacanța și modulele școlare
Să sperăm că atât copiii, cât și profesorii, se vor adapta acestor schimbări și vor găsi soluțiile potrivite pentru a-și atinge obiectivele de învățare, pentru că un an școlar bine echilibrat aduce rezultatele scontate.
Abia a început anul școlar și copiii au intrat deja în vacanță. Nici bine nu s-au adaptat la cerințele profesorilor și învățătorilor lor, că au fost nevoiți să ia o pauză.
Mulți au spus că anul nostru școlar este printre cele mai scurte din lume. Ceea ce nu a prevăzut nimeni este faptul că un an școlar întrerupt prea des de vacanțe nu va fi deloc benefic, ba dimpotrivă. Cel mai probabil îi va debusola pe copii și îi va scoate din ritm. Din punctul meu de vedere, cred că este greu pentru cei mici să se adapteze la această fragmentare a anului școlar, care este acum împărțit în module de cinci sau șase săptămâni de școală, urmate apoi de o vacanță.
Suntem tentați să spunem că nu este prea mare perioada de relaxare, dar pentru un copil este suficientă o mică întrerupere pentru a uita majoritatea cunoștințelor dobândite. Întrucât structura anului școlar a fost schimbată total, mulți elevi au privit școala anul trecut ca fiind ceva foarte relaxant, ba chiar au și fost unii care au afirmat că a fost „o continuă vacanță cu ceva carte”. Nu doar elevii au avut de suferit, ci și profesorii și învățătorii, pentru că au fost date peste cap perioadele de predare – învățare – evaluare, precum și modalitățile de notare, altfel spus a fost o schimbare totală și poate nu cea mai bună pentru cei direct implicați.
Împărțirea anului școlar în trimestre sau semestre era mult mai eficientă, pentru că atunci știam cu toții că erau câteva luni de carte în care profesorii aveau timp să predea și să vadă cum se fixează cunoștințele acumulate de copii, iar copiii aveau suficient de mult timp să se adapteze, să învețe și să se bucure de viața de elev.
Acum, totul pare făcut în grabă și sistemul pare ca o mașinărie gata să se strice în orice moment. Profesorii, din cauza programei școlare foarte încărcate, nu au timp să aștepte ca fiecare copil să-și fixeze noțiunile temeinic, iar elevii copleșiți de atâtea teme și lecții ajung să nu mai dea randamentul dorit. Prea multă informație, care să nu fie apoi suficient repetată și evaluată este pierdere de vreme. „Repetiția este mama învățăturii”, și este nevoie să fie făcută fără grabă.
Să sperăm că atât copiii, cât și profesorii, se vor adapta acestor schimbări și vor găsi soluțiile potrivite pentru a-și atinge obiectivele de învățare, pentru că un an școlar bine echilibrat aduce rezultatele scontate.
Familia, mica biserică, nu are cod de bare
Site dezvoltat de DOXOLOGIA MEDIA, Arhiepiscopia Iașilor | © doxologia.ro