Rolul familiei în procesul de educație al copiilor

Creşterea copiilor

Rolul familiei în procesul de educație al copiilor

Pregătirea profesională are loc, bineînțeles, în afara familiei, în instituții de stat. Dar baza duhovnicesc-morală a acestei activități revine de multe ori părinților și duhovnicilor.

Care este obligaţia părinţilor? Ce atitudine trebuie să adopte ei în procesul de educaţie al copiilor atunci când apar întrebări legate de raportul creștinismului cu știința şi cum pot fi ele rezolvate?
Cea mai importantă problemă în procesul educaţiei în cadrul familiei este pregătirea copiilor pentru lupta împotriva propagandei ştiinţifice antireligioase care se duce în școli.
A doua problemă este în strânsă legătură cu prima şi anume, a le descoperi elevilor şi tinerilor necontradicţia, completarea perceperii lumii din perspectiva religioasă şi ştiinţifică şi raportul care se stabileşte între ştiinţă şi religie.
A treia problemă provine din primele două, dar prioritate are direcţia teologico-duhovnicească, de a folosi rezultatele ştiinţifice pentru descoperirea conţinutului Sfintei Scripturi, mai ales a capitolului 1 din cartea Facerii.
Ultima problemă este pregătirea ştiinţifică, morală şi duhovnicească a tinerilor pentru pregătirea profesională și științifică. Pregătirea profesională are loc, bineînțeles, în afara familiei, în instituții de stat. Dar baza duhovnicesc-morală a acestei activități revine de multe ori părinților și duhovnicilor. Copiii trebuie învățați să iubească natura și să se apropie de studierea ei ca de o rugăciune și cu rugăciune să caute în natură adevărul, iar nu satisfacerea propriei mândrii.
Problemele enumerate mai sus se rezolvă în mod diferit, în funcție de vârsta copilului, de caracterul activității și nivelul de instruire al părinților.
(Pr. Prof. Gleb Kaleda, Biserica din casă, traducere de Lucia Ciornea, Editura Sophia, București, 2006, p. 107).