Somon la grătar cu legume

Fiind bogat în grăsimi sănătoase, somonul ar trebui consumat de cel puțin 2-3 ori pe săptămână.

Pentru a prepara masa de astăzi, care poate fi servită atât la prânz, cât și la cină, aveți nevoie de următoarele ingrediente:

  • o bucată de file de somon de mărimea unei palme
  • jumătate de morcov tânăr tăiat bastonașe
  • 4-5 buchețele de broccoli
  • jumătate de ardei gras galben, cărnos, tăiat cuburi
  • o linguriță cu ulei de măsline presat la rece
  • 100 g de brânză de capră
  • 2 linguri cu iaurt fără zahăr
  • 2 căței de usturoi pisați fin
  • 6-7 fire de pătrunjel verde tocat mărunt
  • suc de lămâie proaspăt stors
  • sare și piper, după gust.

Somonul de asezonează cu sare și piper și se prăjește într-o tigaie grill sau pe grătar, timp de 6-7 minute pe fiecare parte, după care se pune pe farfurie.

Cât timp se face peștele, puneți într-un ibric la fiert niște apă. Când apa dă în clocot, adăugați un strop de sare și buchețelele de broccoli și lăsați-le pentru 2-3 minute, după care le scoateți cu o spumieră și le puneți într-un bol cu apă rece, eventual și cu niște gheață. Le lăsați pentru 5-10 minute. Dacă nu aveți gheață, schimbați des apa.

Puneți apoi buchețelele la scurs într-o strecurătoare pentru 2-3 minute, după care pe o hârtie de bucătărie absorbantă pentru a elimina cât mai mult din umezeală.

Amestecați într-un bol morcovul cu ardeiul gras și broccoli. Asezonați cu sare și ulei de măsline și amestecați, după care transferați legumele pe farfurie, alături de pește. Stoarceți suc de lămâie peste pește și legume și presărați pătrunjel verde deasupra.

Sosul se prepară omogenizând brânza de capră cu iaurtul, usturoiul și puțin pătrunjel.

Poftă bună!

De la același autor

Ultimele din categorie