Beneficiile consumului nucilor caju

2 Noiembrie 2015 Oana Hîncu Stil de viaţă
 

Originare din America de Sud ecuatorială, nucile caju și-au câștigat popularitatea datorită dulceții și versatilității lor, fiind folosite ca atare sau pentru prepararea mâncării sau deserturilor.

În compoziția chimică a nucilor s-au identificat următoarele substanțe: carbohidrați, proteine, grăsimi, fibre, vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K), săruri minerale (sodiu, potasiu, calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, seleniu, fosfor, zinc), acizi grași omega-3 și omega-6, pigmenți și antioxidanți, 100g de nuci având 553 de calorii.

Între beneficiile conumului de nuci caju amintim:

  • întărește sistemul osos
  • asigură buna funcționare a sistemului muscular
  • asigură buna funcționare a sistemului nervos
  • scade valorile tensiunii arteriale
  • reduce riscul apariției cancerului
  • crește imunitatea
  • previne anemia
  • previne bolile de inimă
  • previne infarctul miocardic
  • previne accidentul vascular cerebral
  • contribuie la formarea enzimelor
  • reduce riscul apariției dermatitelor
  • menține sănătatea oculară
  • previne degenerescența maculară
  • previne apariția calculilor renali și biliari
  • reduce riscul apariției diabetului de tip 2.

Consumul moderat (5-10 bucăți zilnic) nu duce la îngrășare, ci din contra, fiind o gustare ideală ca atare sau alături de un fruct proaspăt.

*Materialele de pe acest site au caracter informativ. Înainte de a începe orice fel de tratament naturist trebuie să faceți un test de alergie la tipurile respective de produse. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră, înainte de a începe o cură sau un tratament naturist.

De la același autor

Ultimele din categorie